ناتو: به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهیم

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 114385

ینس استولتنبرگ؛‌ دبیر کل ناتو می‌گوید که این سازمان با حضور غیرنظامی خود در افغانستان به حمایت از نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌دهد.

این در حالی است که در پی آغاز خروج نیروهای ناتو، وضعیت امنیتی به شدت بدتر شده و تنها طی دو روز اخیر، دست کم چهار ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده‌است.

دبیر کل ناتو در گفتگو با وزیر دفاع امریکا در پنتاگون گفته‌است: «با ادامه‌ فراهم‌آوری بودجه به نیروهای امنیتی افغان و بررسی احتمال فراهم‌آوری آموزش به نیروهای افغان در خارج از کشور و حفظ و مراقبت از زیربنا‌های مهم مانند میدان هوایی (کابل) به حمایت خویش ادامه خواهیم داد.»

پیش از این اما دبیر کل ناتو گفته‌بود که با خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، هیچ تضمینی وجود ندارد که حکومت افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور پیروز شوند یا پا برجا بمانند.

استولتنبرگ افزوده‌بود: «در جریان این سال‌ها‌ ما توانستیم نیروهای امنیتی افغان را ایجاد و آموزش دهیم تا آنان اکنون مسئولیت امنیتی کشورشان را بر عهده بگیرند.»

او گفته‌بود که هنوز در این مورد که نیروهای امنیتی افغان بتوانند بدون حمایت قابل توجه نیروهای ناتو و امریکا موفق شوند، تردید‌هایی وجود دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟