مکاتب و دانشگاه‌ها در سراسر کشور تعطیل شد

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1گوناگون
  • شناسه مطلب: 114614

پس از افزایش آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در کشور، وزارت صحت عامه اعلام کرده‌است که تمام مکاتب، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دولتی و خصوصی از امروز شنبه، ۲۲ جوزا برای دو هفته دیگر تعطیل می‌شود.

در اعلامیه این وزارت آمده‌است که در این مورد با وزارت‌های تحصیلات عالی و معارف، اداره عالی تعلیمات مسلکی – تخنیکی و دیگر نهادهای مربوطه به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر موج سوم ویروس کرونا مشورت شده‌است.

به گفته وزارت صحت، تمام سالون‌ها و هوتل‌های عروسی و سالون‌های کنفرانس نیز از امروز برای دو هفته مسدود می‌شود. این وزارت همچنین از شهرداری‌های کابل و ولایات خواسته تا در قسمت تطبیق این فیصله، با وزارت صحت عامه همکاری کنند.

وزارت صحت عامه همچنین از مردم خواسته‌است تا به محلات مزدحم بیرون از خانه نروند و در حالت ضروری در این محلات از ماسک استفاده کنند.

این وزارت در عین حال، از تمام ادارات دولتی و غیر دولتی که مراجعین بیشتری دارند، خواسته‌است تا ازدحام را طوری مدیریت کنند که فاصله بین افراد کمتر از یک‌و‌نیم متر نباشد.

وزارت صحت عامه همچنین از شهرداری‌های کابل و ولایات خواسته‌است تا محلات مزدحم در سطح شهرها را شناسایی و آن را با راهکارهای مشخص کنترل کنند.

در مورد کارمندان خدمات ملکی که بالاتر از ۵۵ سال دارند و یا به یکی از امراض مزمن (شکر، قلب و سرطان) مبتلا اند و همچنین خانم‌های باردار نیز گفته شده‌است که باید کارشان را از خانه انجام دهند.

همچنین از امامان مساجد و نمازگزاران خواسته شده‌است که در هنگام ادای نماز، فاصله یک‌ونیم متری را رعایت و تا حد ممکن نماز جماعت را در فضای آزاد ادا کنند.

به رانندگان و سرنشین‌های موترهای مسافربری از جمله تکسی‌ها و بس‌ها نیز توصیه شده‌ که از ماسک استفاده کنند.

در بخشی از اعلامیه‌ وزارت صحت عامه آمده‌است که تا اطلاع بعدی ملاقات با زندانیان متوقف شود، تمام حوض‌های آب‌بازی، حمام‌های عمومی، سونا و کلپ‌ها برای دو هفته مسدود و مسابقات ورزشی نیز برای دو هفته متوقف شود.

این در حالی است که در چند هفته اخیر آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور به گونه بی‌سابقه‌ای افزایش یافته‌است.

چند روز پیش، وحید مجروح؛ سرپرست وزارت صحت گفت که در چند هفته‌ گذشته، آمار ابتلا به ویروس ‏کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن، رو به افزایش بوده و تا چهار هفته‌ دیگر، باید آماده‌ بدترین ‏وضعیت بود‎.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟