موبایل گلکسی A80 سامسونگ با دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعاتگالری
  • شناسه مطلب: 60667

حدودا یک ماه از معرفی و ارائه گوشی های سری ۲۰۱۹ سامسونگ می گذرد. این موبایل ها که به صورت شناخته شده اند، با ویژگی هایی گاها ثابت و برخی ویژگی های بهبود یافته نسبت به سایر مدل های دیگر، و قبلی، ارائه شده اند.

بعد از گذشت چند روز از معرفی این گوشی های چهارتایی، سامسونگ گلکسی فولد خود را معرفی کرد. اما به طور غیر منتظره حدود دو هفته بعد، گوشی جدیدی از سری A به نام گلکسی A70 معرفی کرد.

امتیاز اصلی این گوشی نسبت به سایر گوشی های تمام برند ها برخورداری از دوربین عالی و با کیفیت ۳۲ مگاپیکسلی بود.

اما امروز نیز متوجه شدیم که سری جدید تری از A معرفی شده است و آن هم به نام گلکسی A80 شهرت یافته است! با این حساب، به نظر شما چه ویژگی خاصی در این گوشی باید وجود داشته باشد که آن را یک مدل بالاتر از A70 تلقی کنند.

ما امروز نیز متوجه شدیم که سری جدید تری از A معرفی شده است و آن هم به نام گلکسی A80 شهرت یافته است! با این حساب، به نظر شما چه ویژگی خاصی در این گوشی باید وجود داشته باشد که آن را یک مدل بالاتر از A70 تلقی کنند.

یک نگاه کلی به گلکسی A80 سامسونگ

با نگاهی اولیه به حدود ۱۰ ویژگی اولیه ای که برای هر اسمارت فون بررسی می کنیم به تنها چیزی که دست یافتم این بود که این موبایل صرفا برای افرادی مناسب است که یک استفاده معمولی از گوشی خود دارند، و البته روی دوربین خیلی حساب باز می کنند.

در حقیقت بیش از هر چیز می توان گفت که گوشی گلکسی A80 اسمارت فونی است که بیشتر به یک دوربین دیجیتالی می ماند!

گوشی گلکسی A80 دارای صرفا یک دوربین در عقب گوشی است که کیفیت آن به ۴۸ مگاپیکسل می رسد.

این یعنی شما می توانید از آن به عنوان یک دوربین عالی استفاده کنید.

نمایشگر این گوشی، ۶٫۷ اینچی است و این ویژگی نیز به قامت بلند تر این گوشی می انجامد. همچنین پردازنده ای که روی گوشی بکار گرفته شده عالی است هر چند فرکانس پردازشی آن، نسبت به سری S ضعیف تر است اما عملکرد آن عالی است.

باتری گوشی نیز ۳۷۰۰ میلی آمپر برساعت ظرفیت دارد و در نهایت برخورداری و پشتیبانی از شبکه LTE و تکنولوژی  Fingerprint از امتیازهای این گوشی است.

اما شما نباید انتظار داشته باشید که گوشی گلکسی A80 اسمارت فونی، باریک، سبک وزن و یا ضد آب باشد.

حتی از تکنولوژی NFC نیز برخوردار نیست. با این توصیفات جالب است که سایر ویژگی های آن را به طور جزیی بررسی کنیم.

بررسی ویژگی های گوشی گلکسی A80 به طور تفکیک شده

نمایشگر موبایل گلکسی A80 دارای چه ویژگی هایی است؟

گوشی گلکسی A80 دارای نمایشگری ۶٫۷ اینچی است که مهم ترین ویژگی برای این نمایشگر رزولوشن آن است که به دلیل تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل بر اینچ، به میزان متوسط ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل گزارش شده است.

این یعنی یک نمایشگر متوسط از نظر کیفیت برای این گوشی ارائه شده است اما این بدین معنی نیست که نمایش در آن بی کیفیت یا با رنگ های غیرواقعی باشد! برای کاربرانی که وسواس در تغییر رنگ ها و غیره ندارند این گوشی یک انتخاب عالی است چرا که شتاب روی نمایشگر و کیفیت نمایشی عکس و گرافیک ها راضی کننده است.

تکنولوژی بکار گرفته شده روی این گوشی برای ساخت نمایشگر Super AMOLED است که می توان گفت از مدل های سال گذشته پیشرفته تر است اما هنوز برای رسیدن به گونه های جدید تر مثل گشوی هایی که از نمایشگر OLED استفاده می کنند فرصت پیشرفت دارد.

نرخ پوشش نمایشگر نسبت به بدنه گوشی ۸۵٫۸۶ % است و این یکی از امتیازهای گوشی گلکسی A80 به شمار می آید.

در نهایت باید از سنسورهای نمایشگر بگوییم که شامل سنسور تطبیقی نور محیطی و مجاورتی است.

همچنین فقدان نمایشگر مقاوم در مقابل خش، می تواند یک امتیاز منفی برای گوشی به شمار آید.

بررسی وضعیت دوربین های گوشی گلکسی A80

گوشی گلکسی A80 نیز مانند سایر گوشی های هوشمند از دوربین برخوردار است اما تنها یک دوربین و آن هم در عقب گوشی. یعنی شما با این اسمارت فون نمی توانید سلفی بگیرید!

دوربینی که در عقب قرار دارد از جمله دوربین های سه تایی است، که قابلیت چرخشی نیز دارند. دوربین اصلی و اولیه گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است که با قابلیت فوکوس اتوماتیک و تشخیص فاز، شناخته می شود. همچنین دوربین دوم این گوشی ۸ مگاپیکسلی است که به گرفتن عکس ها در فضایی وسیع را فراهم می آورد. در نهایت دوربین سوم به صورت Time-of-Flight (ToF) شناخته می شود.

این سه دوربین با قابلیت بالایی که دارند، نیاز به کمبود نور در شرایط خاص را با فلش LED رفع می کنند و عکس هایی عالی در هر شرایط برای شما شکار می کنند.

البته قابلیت فیلم برداری نیز توسط این دوربین مهیاست که می توانید با آن فیلم های QHD ضبط کنید و این عالی است.

متاسفانه این گوشی از سلفی گیر بهره مند نیست پس اگر به تماس های ویدیویی و تصاویر سلفی اعتیاد دارید حتما یک اسمارت فون دیگر در کنار این گوشی داشته باشید.

مشخصات طراحی ظاهری برای گوشی گلکسی A80

همانطور که گفته شد این گوشی دارای نمایشگر ۶٫۷ اینچی است و این یعنی باید طول این گوشی در محدوده ۱۶ سانتی متر باشد.

به طور دقیق تر اندازه ابعاد این گوشی به میلی متر به صورت ۱۶۵ در ۷۶٫۵ در ۹ می باشد.

از آن جا که ضخامت این گوشی ۹ میلی متر است و کمی مانده تا به یک سانتی متر برسد و از ۷ میلی متر خیلی فاصله دارد، نمی توان گفت که، در زمره گوشی های باریک جا می گیرید.

از طرفی این گوشی ۲۱۹ گرمی تا متوسط وزن گوشی های هم رده اش حدود ۳۰ تا ۴۰ گرم اضافه وزن دارد و علت این که در میان گوشی های کم وزن آن را دسته بندی نکرده ایم همین گزینه است.

یکی از ویژگی های عالی بیومتریک آن قفل گشایی اثر انگشت روی نمایشگر است.

این ویژگی در گوشی های جدید با لنز دوربین عجین نیست و از امتیازهای اسمارت فون های جدید به شمار می آید.

در نهایت باید گفت که سامسونگ سه رنگ اصیل یعنی مشکی، سفید و طلایی را برای این اسمارت فون در نظر گرفته است.

این رنگ ها با رنگ دوربین های دیجیتالی دهه گذشته تقریبا هم خوانی دارد.

وضعیت عملکردی نرم افزاری و سخت افزاری گوشی گلکسی A80 چگونه است؟

این اسمارت فون که به دوربینی هوشمند می ماند، از چیپ پردازنده Qualcomm Snapdragon برخوردار است که از پردازنده ۶ هسته ای با فرکانس پردازشی ۲۲۰۰ مگاهرتز برخوردار است.

هر چند این گوشی از پردازشگر گرافیکی برخوردار است اما خبری از نوع و برند آن نیست اما وجود یک رم ۸ گیگابایتی روی این گوشی، از امتیازهای عالی آن به شمار می آید.

در کنار این ویژگی، وجود حافظه داخلی ۱۲۸ GB نیز امتیاز دیگری است که البته فقدان اسلات های حافظه ای برای افزایش فضا یک امتیاز منفی به شمار می آید.

مخصوصا اگر بخواهید از این گوشی برای عکاسی استفاده کنید در طول سال باید چند بار حافظه گوشی را خالی کنید اما خب چاره ای نیست چرا که هیچ گوشی تا کنون دوربینی با این کیفیت نداشته است.

در نهایت در مورد عملکرد باید از Android (9.0 Pie) برای این اسمارت فون صحبت به میان آورد.

به طور کلی وضعیت عملکردی سخت افزاری این گوشی عالی و در رتبه ای است که بتواند شما را یکی دو سال یا حتی بیشتر راضی نگه دارد.

وضعیت باتری این گوشی چگونه است؟

باتری گوشی با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر بر ساعت توان این گوشی برای کار کردن را فراهم می کند و با قابلیت Samsung Adaptive Fast Charging به شارژ سریع گوشی می پردازد اما در حال حاضر گزارشی از وضعیت باتری در عمل برای این گوشی در دسترس نیست.

به نوشته گویا آی تی،گوشی گلکسی A80 از سایر ویژگی های گوشی های هوشمند نظیر بلوتوث، یا خروجی جداگانه صدای گوشی و صدای مدیا برخوردار است اما از دو سیم کارت پشتیبانی نمی کند.

به نظر می رسد که این گوشی پرشی جدید و بلند در تولید اسمارت فون های اندرویدی باشد چرا که از نظر دوربین تا کنون هیچ رقیبی ندارد مگر مدل A70 که از نظر دوربین قوی است اما هنوز به پای گوشی گلکسی A80 نمی رسد.

اگر به دنبال یک گوشی با دوربین عالی و البته با قابلیت سلفی گیر هستید، می توانید گلکسی A70 را تهیه کنید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟