موافقت افغانستان و پاکستان برای مبارزه با تروریسم در دو سوی خط دیورند

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 25393

هیات کنگره آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در سفر به کابل اعلام کرد که فرمانده ارتش پاکستان برای مبارزه مشترک با گروه های تروریستی در دو سوی خط دیورند موافقت کرده و واشنگتن، زمینه نظارت بر این عملیات و تائید آن را فراهم خواهد ساخت.

ارگ طی یک خبرنامه گزارش داد که این هیات در دیدار با محمد اشرف غنی، گفته اند که طرفین در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری های دوجانبه و مبارزه با تروریسم و مسائل منطقه، بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، هیات آمریکائی بر لزوم دستیابی به یک راه حل که تمام منطقه بر روی آن توافق داشته باشند، تاکید کرده است.

اشرف غنی نیز در این دیدار، حمایت‌های امریکا از افغانستان را ارزشمند دانست و گفت که روابط افغانستان و امریکا بر اساس احترام و منافع متقابل استوار است.

وی افزود: جنگی‌که در افغانستان جریان دارد، جنگ افغانستان نیست، بلکه جنگ در افغانستان، برضد گروه های تروریستی فرا منطقه ای است.

رئیس جمهوری افغانستان گفت: صلحی را که خواهان آن هستیم، هزینه دارد و اصلاحات نیز اجتناب ناپذیر و هزینه بر خواهد بود.

اشرف غنی، با اشاره به اصلاحات در وزارت دفاع افغانستان، گفت که 150 تن از فرماندهان در سطح رهبری این وزارتخانه متقاعد شدند، وزیر جدید تعین شده و دیگر اصلاحات نیز در این نهاد صورت گرفته که باعث تقویت ظرفیت‌های افغانستان برای انجام عملیات نظامی شده است.

دیدار هیات آمریکائی از کابل و گفت و گو با مقام های ارشد افغانستان در آستانه اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال جنگ افغانستان صورت می گیرد.

سناتور جان مکین، لیندسی گراهام، الیزابت وارین، دیوید پردیو و شیلدن وایت هاوس، اعضای هیات کنگره آمریکا را در سفر به کابل تشکیل می دهند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟