مهسا امینی و زینب عصام

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: دیدگاهگوناگون
  • شناسه مطلب: 133234

صبح ساعت ۷:۳۰ که گوشی‌ام را روشن کردم دیدم تماس واتس‌آپی داشتم؛ از یک شماره ناشناس هندی. پشتش از یک شماره‌ی دیگر پیام آمد که از شبکه‌ای هندی با شما تماس می‌گیرند برای گفتگو. پرسیدم ماجرا چیست؟ جواب آمد مصاحبه در مورد ایران است.
ساعت ۷:۵۵ مجددا از همان شماره هندی تماس آمد که می‌خواستیم با شما در برنامه‌ی زنده گفتگو کنیم. گفتم کدام شبکه؟ نام یکی از معروف‌ترین شبکه‌های هندی را آورد. پرسیدم ماجرا چیست؟ گفت ماجرای حجاب در ایران و اعتراضات و ادامه داد: پنج دقیقه‌ی دیگر روی آنتن هستیم! گفتم ببخشید اینجا اول صبح است و من در خانه‌ام و مشارکت در گفتگو برایم مقدور نیست.
□□□
ماجرای مهسا امینی به همین سرعت تبدیل به تیتر خبری داغ بسیاری از کشورهای دنیا شده است. دقت کنید سخن از تنها رژیم صهیونیستی و یا آمریکا نیست و جای این سوال بسیار مهم خالی است که فارغ از همه‌ی دعواهای داخلی له و علیه‌های گشت ارشاد، چطور مرگ تصادفی یک دختر در ایران چنین التهاب جهانی می‌آفریند؟
اصلا بیایید بپذیریم که تمام فضای روانی – رسانه‌ای ایجاد شده در داخل، درونی بوده و بدور از جوسازی است؛ باز فضای رسانه‌ای جهانی دلیلی روشن بر پروپاگاندایی است که علیه ایران براه افتاده.
مین‌استریم رسانه‌ای دنیا ناعادلانه‌ترین معادله نانوشته دنیای امروز ماست. اراده کند از مرگ “مهسا امینی” سونامی رسانه‌ای می‌سازد و اراده نکند، مرگ “زینب عصام” را زیر خروارها خروار خبر خاک می‌کند؛ دخترکی عراقی که همین دیروز بخاطر تیراندازی نظامیان آمریکایی در یک میدان تیر در حومه بغداد بشکل کاملا تصادفی! مورد اصابت قرار گرفت و جان باخت.
من در جایگاه قضاوت یا مقایسه‌ی این دو مرگ تلخ نیستم. من صحنه‌ای ناعادلانه، بسیار بسیار ناعادلانه‌تر از تمامی بی‌عدالتی‌های داخلی در عرصه‌ی جهانی می‌بینم و وجدانم اجازه‌ی سکوت نمی‌دهد. شادی روح مهسا و زینب صلواتی نثار کنید.

✒️ سرباز روح‌الله رضوی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟