سجادی در گفتگو با اطلس:

مهاجرین ظرفیتی عظیم اما فراموش شده هستند

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: اجتماعیدیدگاه
  • شناسه مطلب: 126302

این روزها جامعه مهاجر در حال جمع آوری کمک برای خرید ذغال‌سنگ، چوب و مواد خوراکی برای خانواده‌های نیازمند در کابل می باشد. از چند روز پیش بدینسو کمپینی تحت عنوان #من هم هستم به راه افتاده و در فضای مجازی به جمع آوری کمک می پردازد.

سیدجمال الدین سجادی، خبرنگار و فعال فرهنگی و اجتماعی که این کمپین به ابتکار او انجام می‌شود، در گفتگو با خبرگزاری اطلس گفت: دیدن مشکلات مردم افغانستان در فصل سرما، قلب هر انسان آزاده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد، آنجا مردم هیچ سوختی برای مصرف کردن و گرم شدن ندارند، بسیاری از خانواده‌ها حتی نان خشک برای خوردن ندارند و هر روز در رسانه‌ها خبرهای تلخ مرگ و میر بر اثر گرسنگی و سرما به چشم می‌خورد.

وی افزود: در چنین شرایطی تنها کاری که از دست ما بر می‌آید همین بود که دست به دست هم بدهیم و برای هموطنان خود کاری انجام دهیم، چرا که انجام این کارها بخشی از وظایف ما نسبت به مردممان است.

سجادی که قبلا نیز با راه‌اندازی “کمپین شکوفه‌ها” برای کودکان بازمانده از تحصیل کمک جمع‌آوری کرده است، با بیان اینکه جامعه مهاجر همیشه سهم خود را در قبال مردم افغانستان پرداخته است، عنوان کرد: مهاجرین افغانستانی در سراسر دنیا، قلبشان برای افغانستان می‌تپد و بارها و بارها در عمل نیز این را ثابت کرده‌اند، اما متاسفانه با وجود پتانسیل‌های فراوان، آنطور که باید در عرصه‌های مختلف نقش رسمی و اجرایی چندانی نداشته‌اند. می توان گفت که جامعه مهاجر با اینکه ظرفیت‌های زیادی برای فعالیت دارد، یک جامعه فراموش شده است.

این کارشناس ارشد روابط بین الملل بیان داشت: “کمپین من هم هستم” و کمپین‌های مشابه آن، نشان‌دهنده ظرفیت مثبت مهاجرین در فعالیت‌های اجتماعی است، ظرفیتی عظیم اما فراموش شده که باید به آن توجه شود. این مردم توانایی های پیدا و پنهان زیادی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان کرد: مردم ما بهترین مردم دنیا هستند، افسوس که گیر فاسدترین رهبران دنیا افتاده‌اند، این مردم هر جا لازم بوده با مال و جان و تمام داشته‌های خود به میدان آمده‌اند و سهم خود را ادا کرده‌اند.

سجادی با بیان اینکه جامعه مهاجر اغلب قشر متوسط و متوسط رو به پایین جامعه هستند گفت: در این کمپین مردمی، کسانی سهم گرفتند که خودشان دردکشیده و قشر مستضعف جامعه بودند، با این وجود هر کس هر چه در توان داشته به کمپین کمک کرده تا بتوانیم خانواده‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه سه روز دیگر کمپین پایان می‌یابد، افزود: کمپین برای مدت محدود ده روزه برگزار می‌شود و بعد از جمع‌آوری،

کمک‌ها به کابل ارسال می‌شود تا اقدامات بعدی برای خرید و توزیع اقلام مورد نیاز انجام شود.
وی گفت: خانم لیلا حیدری که معتمد و از فعالین به نام زنان در افغانستان هستند، در کابل مسئولیت خرید و توزیع ذغال‌سنگ، چوب و مواد خوراکی را بعهده دارند.

کمپین من هم هستم از ۱۳ تا ۲۳ جدی/ دیماه بمدت ده روز فعال بوده و پس از آن به کار خود پایان می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟