ملک عبدالله پادشاه اردن، اما نماینده انگلیس و صهیونیست ها

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 27770
دولت اردن در اقدامی ناباورانه، اجازه داد تمامی کادر 30 نفره اعضای سفارت این رژیم به همراه قاتل، بدون آن که حتی کوچک ترین اقدامی علیه وی انجام گیرد، به راحتی از اردن خارج و به تل آویو باز گردند و در موجی از ابهام، قائله کاملاً به نفع صهیونیست ها پایان یابد.

روز یکشنبه 1 مرداد 1396 مصادف با 22 جولای 2017 همزمان با اقدامات کشورهای اسلامی از جمله اردن برای کمک به مسجد القصی، منابع خبری از وقوع درگیری و تیراندازی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در اردن خبر دادند. منابع غیررسمی در اردن تلاش داشتند، اینگونه القا کنند که یک مرد مهاجم در پی اختلافات شخصی سعی داشته به کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور حمله کند. در حالی که واقعیت چیز دیگری را نشان می داد و پدر مقتول می گوید، فرزند 17 ساله اش هیچ گونه خصومت شخصی و ارتباطی با جریان های تندور نداشته است.

براساس منابع آگاه خبری محمد الجواوده، جوان 17 ساله اردنی به همراه همکارش ماهر ابراهیم برای نصب تجهیزات اتاق خواب به آپارتمان یکی از اعضای سفارت رژیم صهیونیستی در اردن می روند. هنگام نصب تجهیزات اتاق خواب، در طی اتفاقات نا مشخصی، مسئول امنیتی رژیم صهیونیستی به دو جوان اردنی شلیک می کند. محمد الجواوده 17 ساله در دم جان می بازد و همکارش زخمی می شود. در این بین، بشار حمارنه، پزشک اردنی نیز که در همسایگی آپارتمان نامبرده سکونت داشت؛ با درگیری با نیروی سفارت رژیم صهیونیستی، پس از اصابت تیر و انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد. معاون مسئول امنیتی سفارت رژیم صهیونیستی نیز بر اثر اصابت تیر زخمی شد و همچنان تحت درمان است.

اندکی بعد از حادثه وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد، که دولت اردن در راستای حمایت از حقوق شهروندان اردنی در حال اقدام است. وی در ادامه تصریح کرد که دولت اردن مانع خروج کسی شد، که اقدام به تیراندازی کرده است تا تحقیق و بررسی کامل شود. این در حالی است که یک روز پس از حادثه، تماس تلفنی نتانیاهو با پادشاه اردن خبر از توافق می دهد و رسانه های صهیونیستی فضای گفتگو را مثبت ارزیابی کردند؛ به طوری که رسانه های رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، نتانیاهو نداف آرگمن، رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را برای ختم قائله به اردن اعزام کرده است و تیم سفارت رژیم صهیونیستی در اردن به زودی بدون هیچ مشکلی به فلسطین اشغالی بازخواهند گشت.

پیش بینی ها درست بود و دولت اردن در اقدامی ناباورانه، تمامی کادر 30 نفره اعضای سفارت این رژیم به همراه قاتل بدون آن که حتی کوچک ترین اقدامی علیه وی انجام گیرد به راحتی از اردن خارج و به تل آویو بازگشتند و در موجی از ابهام، قائله کاملاً به نفع صهیونیست ها پایان یافت. این در حالی است که این روزها نظامیان این رژیم در حال حتک حرمت مسجد القصی هستند.

به گزارش خبرگزاری قدس اسحاق هرتزوگ، رهبر سابق حزب کار رژیم صهیونیستی با تبریک به خاطر پایان بحران سفارت اسرائیل در اردن گفت: قبل از اتخاذ تصمیمات و بعد از آن باید همیشه به یاد داشته باشیم، که اردن شریکی استراتژیک است. نتانیاهو نیز بازگشت هیات کارکنان سفارت را براساس لطف و روابط نزدیک بین اسرائیل و امان ارزیابی کرد و طی تماس تلفنی خود با عینات شلاین، سفیر رژیم صهیونیستی در اردن و افسر امنیتی قاتل دو شهروند اردنی گفت: به شما گفتم که ما شما را به خانه برمی گردانیم و حال شما بازگشته اید، آزادی بر شما مبارک.

پس از خروج کادر سفارت رژیم صهیونیستی از اردن، شماری از نمایندگان پارلمان اردن در اعتراض به حوادث سفلرت رژیم اشغالگر اسرائیلی در امان، جلسه پارلمان را ترک کردند. مجلس نمایندگان اردن در جلسه ‌ای که اعضای دولت اردن برای ارائه توضیح در آن حاضر شده بودند، تعدادی از نمایندگان این مجلس با اعتراض به عملکرد دولت اردن، با بیان اینکه خون شهروندان اردنی ارزان نیست، از حاضران خواستند جلسه مجلس را ترک کنند. غالب الزعبی، وزیر کشور اردن در این جلسه اعلام کرد: پارلمان را در جریان جزئیات تحقیقات انجام شده قرار خواهیم داد. وی گفت یکی از دو جوان اردنی با ابزار نجاری به نیروهای امنیت سفارت رژیم صهیونیستی حمله کرده و او نیز به سمت آنها شلیک کرده است.

به دنبال این حوادث، روز سه شنبه بیش از 3 هزار نفر در مراسم تشییع دو شهروند اردنی شرکت کردند و این مراسم به تظاهرات ضد رژیم صهیونیستی بدل شد. نیروهای ژاندارمری و ضد شورش اردن نیز از صبح روز سه شنبه به طور گسترده در اطراف سفارت اردن در منطقه الرابیه (غرب پایتخت) مستقر شدند تا با تظاهرات مردم خشمگین که فعالان پایگاه های اجتماعی خواستار آن شده بودند مقابله کنند. تشییع کنندگان شعار «مرگ بر اسرائیل» و «اسرائیل سفارتی در اردنی نخواهد داشت» سر دادند. پس از دفن جوان 17 ساله اردنی، تشییع کنندگان متفرق نشدند و تظاهرات تا ساعاتی در خیابان های اطراف مقبره، ادامه یافت و تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از مسجد الاقصی سر دادند.

در این رابطه رای الیوم نیز طی یادداشتی با عنوان «جمع کردن گیت های الکترونیکی یا گذشتن از خون اردنی ها» تبانی دولت اردن با رژیم صهیونیستی برای فراری دادن نیروی حفاظتی سفارت رژیم صهیونیستی که ۲ شهروند اردنی را به قتل رساند، نکوهش کرد. اینکه اردن به افسر امنیتی سفارت رژیم صهیونیستی در امان که 2 شهروند اردنی را به قتل رساند به دلیل تفاهم مقامات امنیتی خود با صهیونیست‌ ها بر سر مسجد الاقصی اجازه ترک کشور را داد، معامله ‌ای سخیف و خالی از هرگونه دستاورد سیاسی است، که بتواند جامعه اردن را به آن متقاعد کند.

این معامله از اساس غیرمنطقی است؛ چرا که گیت‌ های الکترونیکی نتانیاهو در اصل غیرقانونی بوده و ملت فلسطین خودشان برای برچیده شدن آن جانفشانی کردند و ساعاتی قبل از جنایت رژیم صهیونیستی در امان قرار بود، این گیت‌ ها در مسجد الاقصی جمع شوند. این مقاومت فلسطینی‌ ها در قدس بود، که گیت‌ های الکترونیکی را جمع کرد و به دنبال این واقعیت دردناک، سوالی که مطرح می‌ شود این است، که پس به چه دلیلی خون اردنی ‌ها در امان ریخته شد و به چه دلیل دستگاه عدالت و قانون اردن در بازجویی و مجازات قاتل صهیونیست که جنایتی پلید را بدون توجیه امنیتی مرتکب شد ناکام ماند.

مسلم است، که پایمال شدن خون شهروندان اردنی بدین طریق، تنها با خواست و دستور پادشاه می توانست صورت گیرد و دولت اردن اختیار چندانی از خویش در این مسئله نداشته است. پادشاه اردن به دلیل حضور خود و خانواده اش در قدرت، خود را بسیار مدیون صهیونیست ها می داند، تا جایی که جریان های اسلامگرای اردن تا فتح قله قدرت اردن پیش رفتند؛ اما با کمک صهیونیست ها، پادشاه اردن به جایگاه خویش بازگشت.

پادشاه اردن نه تنها با این اقدام خود خون شهروندانش را پایمال کرد، بلکه به فلسطینیان و مسجد الاقصی هم خیانت کرد. او اجازه داد صهیونیست ها اعلام کنند، پادشاه اردن درخواست کرده به شرط برداشته شدن گِیت های تفتیشِ مسجد الاقصی کادر سفارت این رژیم به فلسطین اشغالی بازگردند. هرچند این خبر را رسانه های مختلفی تکذیب کردند؛ اما عدم واکنش و اعتراض پادشاه اردن به نشر این خبر خود می توان نشان از همکاری و هماهنگی دراین خصوص باشد.

همچنین باید گفت: در این حادثه و یا چنین حوادثی نباید انتظاری از حکومت و پاشداه اردن داشت. زیرا ملک عبدالله پاشداه اردن و نماینده انگلیس و صهیونیست ها دراین کشور است. هیچکس منکر این واقعیت نیست. از سوی دیگر ما مسلمانان نیز ییگکه نظام های انتخاباتی و سیستم های نمایندگی در جهان تثبیت و بلکه نهادی قدیمی شده است، اما همچنان در کشوری مثل اردن پادشاهی برقرار است.

اگر ملک عبدالله بر این کشور پادشاهی می کند و نمایندگی انگلیس و صهیونیست ها را برعهده دارد، اما مردم این پادشاهان و نمایندگی را از وی پذیرفته اند. ما مسلمانان رضایت داده ایم به چنین وضعی. ما در مقابل این پذیرش، مسئول هستیم. این دقیقاً همان آسیب اصلی و جدی در جهان اسلام است، که امروز ما را دچار چنین وضعیت اسفناک و بحران های ویرانگر و کشنده قرار داده است. پدرو مادرهای پیرمان، فرزندان خردسال و معصوم مان با بمب های و سلاح های غربی و صهیونیستی، که پول آن هم از جیب خود ما می رود-در هر گوشه جهان اسلام از جمله فلسطین مظلوم، تک و پاره می شوند، خانه هایمان ویران می گردد؛ همه اینها به دست  بسیاری از حاکمان جهان اسلام مثل عربستان انجام می گردد، اما ما مسلمانان در قبال این وضعیت ساکت هستیم، حتماً خداوند ما را سخت مؤاخذه خواهد نمود. این ویرانی ها و کشتارها با دست خود ما صورت می گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟