مقامات در ریاست اجرایی: وزیران رد صلاحیت شده تا اعلان نتیجه دادگاه عالی به کارشان ادامه می دهند

  • انتشار: ۲۸ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: پارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16333

بعد از اعتراض پارلمان به ادامه کار وزرای رد صلاحیت شده از سوی حکومت، مقامات در ریاست اجرایی می گویند که تمام وزرای رد صلاحیت شده تا اعلام شدن دادگاه عالی به کارشان ادامه خواهند داد.

جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرایی به آریانا نیوز گفته است: «ما انتظار بررسی دادگاه عالی را داریم، اما تمام وزیران به‌عنوان سرپرست نه بلکه به‌عنوان وزیر به کارشان ادامه می‌دهند.»

بیشتر از یک ماه از رد صلاحیت هفت وزیر از سوی مجلس نمایندگان می‌گذرد. حکومت که موضوع را برای تفسیر مادهٔ قانون به دادگاه عالی راجع کرده بود، اما دادگاه عالی تاکنون تصمیم‌اش را در مورد سرنوشت این وزیران اعلام نکرده است و معلوم نیست که به چه نتیجه‌ای رسیده است.

هرچند معاون سخنگوی ریاست اجراییه از ادامهٔ کار وزیران رد صلاحیت شده سخن گفته است، اما نمایندگان مجلس در نشست روز گذشته (شنبه) خود نیز روی این موضوع بحث کردند و ادامهٔ کار این وزیران را خلاف قانون و پرسش‌برانگیز خواندند.

این نمایندگان از ادامهٔ کار وزیران رد صلاحیت شده سخت انتقاد کردند و حضور این وزیران در نشست‌های کابینه و امضای آن‌ها به‌عنوان وزیر را سوال‌برانگیز خواندند.

خلیل احمد شهید زاده، نمایندهٔ مردم هرات در مجلس گفت که سکوت حکومت و مجلس نمایندگان در مورد ادامهٔ کار وزیران سلب صلاحیت‌شده مردم را به شک انداخته است.

عبدالرؤوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان ضمن این‌که گفت سرپرستی از خود وقت مشخص دارد افزود: «دوام کار وزیران غیرقانونی است و خواست ما از رئیس‌جمهور این است که وزیران تازه را به معرفی بگیرد.»

از مجموع ۱۷ وزیر که به‌دلیل عدم مصرف ۷۰ درصد بودجهٔ توسعه‌ای‌شان در سال ۱۳۹۴ به مجلس استیضاح شده بودند؛ وزیران خارجه، فواید عامه، معارف، تحصیلات عالی، ترانسپورت، مبارزه با مواد مخدر و کار و امور اجتماعی از سوی نمایندگان رد صلاحیت شده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟