معاون رییس‌الوزرای طالبان با سرپرست یوناما دیدار کرد

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۴۰۱
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 135151

یوناما یا هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، امروز یک‌شنبه، ۱۱ جدی با نشر بیانیه‌ای گفته که مارکوس پوتزل؛ سرپرست این نهاد با عبدالسلام حنفی؛ معاون رییس‌الوزرای طالبان دیدار کرده است.

یوناما افزوده: محرومیت زنان از کار در مؤسسات غیردولتی و بستن دانشگاه‌ها و مکاتب به روی دختران، به میلیون‌ها شهروند افغانستان آسیب می‌زند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان در بیانیه‌ای تاکید کرد که تصمیم طالبان همچنین مانع رسیدن امدادهای حیاتی به مردان، زنان و کودکان افغانستان می‌شوند.

پوتزل و حنفی در حالی در مورد کار زنان با هم گفتگو کرده‌اند که ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در مصاحبه‌اش با بی‌بی‌سی گفته: فرمان ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی در افغانستان بر سازمان ملل نیز تطبیق می‌شود.

او همچنین افزود: این فرمان برای «حفظ عزت و عفت» زنان صادر شده‌است.

مجاهد گفت: حکومت طالبان به این نتیجه رسیده‌است که زنان به هیچ صورت نباید در مؤسسات کار کنند؛ «چون این مؤسسات تحت کنترل امارت نیست، خطر برای زنان زیاد است و گزارش‌های خطرناکی هم به ما رسیده‌است.»

او کار زنان در نهادهای غیردولتی را به دزدی تشبیه کرده و در پاسخ این پرسش که زنان نان‌آور خانواده‌های‌شان چه باید کنند، گفت که «کسی استدلال کند که من دزدی می‌کنم؛ ولی برای کودکان غذا می‌رسانم، ما نمی‌توانیم به او اجازه بدهیم که دزدی کند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟