مصر: بحران روسیه و اوکراین می‌تواند به نفع ما باشد

  • انتشار: ۸ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 127962
مصر

«نادر سعد» سخنگوی هیات وزرای مصر با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی بعد از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اعلام کرد که این می‌تواند فرصت خوبی برای قاهره باشد؛ وقتی که به دنبال افزایش صادرات گاز است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» نادر سعد گفته است: برای ما امکانپذیر است که مقدار بیشتری از گاز طبیعی موجودمان را صادر کنیم. همچنین می‌توانیم از تفاوت قیمت و ارز جامد استفاده کنیم؛ تا از این طریق افزایش قیمت پیش‌آمده درخصوص کالاهایی همچون نفت و گندم را جبران نماییم.

وی در ادامه اشاره کرده است که این یک راهبرد اقتصادی خاص خواهد بود که بتوانیم میزان بیشتری از گاز طبیعی موجود در مصر را با درنظرگرفتن نیاز کارخانجات و استفاده از انرژی‌های جایگزین، صادر کنیم.

سخنگوی هیات وزرای مصر ضمن اشاره به افزایش ۶۵ درصدی قیمت گندم طی یک‌سال گذشته، افزود: رئیس هیات وزرای مصر دو نشست با موضوع بررسی بحران اوکراین و روسیه برگزار و در جلسه اول از وضعیت ذخیره گندم، نحوه برخورد با جنبه‌های مختلف بحران و همچنین تاثیراتش بر بخش‌ گردشگری اطمینان حاصل کرده است.

سعد در پایان ضمن امیداوری درخصوص عدم طولانی‌شدن مدت بحران مسکو-کی‌یف، تاکید کرد که دولت مصر و بانک مرکزی این کشور در این شرایط سخت در یک صف خواهند ایستاد تا نیازهای ملی را برطرف کنند.

این برنامه ریزی‌های اقتصادی در حالی است که اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، باعث قوّت گرفتن احتمال کاهش یا قطع صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا شده است. به همین سبب، کشورهای دارنده گاز طبیعی دنیا تلاش دارند تا با افزایش صادرات بتوانند نیازهای احتمالی اروپا را برطرف نمایند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟