مشرانو جرگه: برای تایید توافق نامه عجله نمیکنیم

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 1229

در نشست امروزى مشرانوجرگه، سيدعزيزالله الفتى نائب منشی جرگه گفت دولت از اين جرگه خواسته است که توافقنامهامنیتی کابل – واشنگتن  قبل از برگزارى کنفرانس لندن، از سوى مشرانوجرگه تاييد شود.

به گزارش پژواک به گفتۀ الفتى، در نامه آمده است که تاييد توافقنامه هاى مذکور، قبل از برگزارى کنفرانس لندن، براى کمک هاى جامعۀ بين المللى با افغانستان لازم است.

این درحالی است که  الهادى مسلميار رييس مشرانوجرگه درپاسخ به این درخواست دولت گفته در تاييد اين تفاهمنامه عجله نکرده و باید مصالح مردم افغانستان در نظر گرفته شود.
همچنین وى افزود: “کميسيون امور بين المللى مشرانوجرگه، بايد اين توافقنامه ها را با دقت بررسى و بعداً آنرا به فيصلۀ نشست عمومى جرگه پيش نمايد؛ اما نبايد اين کار با عجله صورت گيرد.”

این توافقنامه ها، حدود دو هفته قبل به ولسی جرگه ارسال شد؛ چرا که به اساس قانون اساسی کشور؛ تايید و خارج شدن افغانستان از معاهدات و میثاق های بین المللی میان دولت ها، از صلاحیت های شورای ملی می باشد.

به اساس این توافقنامه ها، حدود ده هزار عسکر امریکایی و شماری از نیروهای ناتو، پس از سال ٢٠١٤ در افغانستان باقی می مانند و در بخش آموزش نیروهای افغان همکاری می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟