مسکو: انتظار پیشرفت در مذاکرات با آمریکا را نداریم

  • انتشار: ۱۶ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123700

به نقل از رویترز، روسیه و آمریکا این روز‌ها در کنار روابط سیاسی سرد میان دو کشور در مورد برخی مسائل دیپلماتیک از جمله تعداد دیپلمات‌های مستقر در هر کشور با یکدیگر به شدت اختلاف نظر دارند.

روسیه معتقد است می‌توان با مذاکره برخی محدودیت‌های اعمال شده در سال‌های اخیر را لغو کرد. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته گفت: تماس‌های اخیر با واشنگتن صرفاً شامل تکرار مواضع قبلی بوده است و قرار است دور جدیدی از مذاکرات در هفته‌های آینده در کشوری ثالث انجام شود.

برخی منابع خبری به نقل از ریابکوف گفته اند: روسیه هیچ انتظاری برای پیشرفت مذاکرات ندارد؛ همان طور که تا به حال هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

روسیه و آمریکا در سفر ماه گذشته ویکتوریا نولند، معاون وزیر خارجه آمریکا به مسکو نتوانستند پیشرفت چندانی در مورد موضوع نحوه اداره سفارتخانه‌ها در دو کشور را به ثبت برسانند.

یک مقام ارشد آمریکا در اواخر ماه گذشته میلادی گفته بود که وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده است که می‌تواند تنها یک حضور مختصر در روسیه داشته و ۱۲۰ کارمند می‌توانند در سفارتخانه این کشور در مسکو حضور داشته باشند.

همین مقام آمریکایی تاکید کرده بود روسیه بیش از ۴۰۰ دیپلمات از جمله هیئت مستقر این کشور در سازمان ملل در نیویورک دارد.

ریابکوف تاکید کرد: آمریکایی‌ها می‌توانند تعداد کارکنان خود در روسیه را افزایش دهند تا خدمات کنسولی و صدور روادید به حالت عادی خود بازگردد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، منابع خبری روس گفته اند دور بعدی مذاکرات آمریکا و روسیه درباره ثبات استراتژیک ممکن است در ژانویه سال آینده میلادی برگزار شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟