مرکل درباره حمایت از کارمندان محلی نیروهای آلمانی در افغانستان اطمینان داد

  • انتشار: ۱۳ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 114090

آنگلا مرکل؛ صدراعظم آلمان اطمینان داده‌است که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، از کارمندان افغان نیروهای آلمانی در افغانستان حمایت می‌کند.

سخنگوی آنگلا مرکل؛ صدر اعظم آلمان در برلین به رسانه‌ها گفت: «حکومت آلمان نگرانی کارمندان محلی افغان نیروهای آلمانی را بسیار جدی می‌گیرد.»

او گفته‌است که از تمام امکانات استفاده خواهد شد تا روی درخواست‌های آن کارمندان محلی نیروهای آلمانی که در معرض خطر و تهدیدات امنیتی قرار دارند، به سرعت کار شود.

سخنگوی صدراعظم آلمان افزوده‌است: «در صورتی که تهدیدات انفرادی علیه کارمندان محلی وجود داشته باشد، برای آن‌ها و اعضای اصلی خانواده‌شان در چارچوب سفر با مسئولیت خودی، پذیرش سریع در آلمان ممکن می‌شود.»

به گفته او، کارمندان محلی سابق نیروهای آلمانی در افغانستان نیز در صورتی که با تهدید امنیتی مواجه باشند، می‌توانند تا دو سال بعد از ختم کارشان با نیروهای آلمانی، درخواست انتقال به آلمان را بدهند.

سخنگوی مرکل در ادامه گفته‌است: «همزمان تلاش می‌کنیم تا کارمندان محلی نیروهای آلمانی در افغانستان و خانواده‌های‌شان چشم‌اندازی در کشور خود داشته‌باشند و در آینده بتوانند سهم خود را در پیشرفت این کشور ادا نمایند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟