مرغ اشرف غنی یک پا دارد

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 113743
اشرف غنی

همه ما کم و بیش از رفتارهای غیرطبیعی اشرف غنی شنیده‌ایم. پرخاشگری، عصبانیت، تصمیم‌های عجولانه، جیغ زدن، حواس‌پرتی، یادفراموشی، تذبذب و تزلزل فکری از بارزترین صفات وی است. یکی دیگر از خصلت‌های وی، ابقا و یا برکناری افراد، بدون کارشناسی و طبق سلیقه است. وی از کسی که بدش بیاید، اگر نور چشمش باشد، بر زمینش می‌زند و اگر کسی را بپسندد، حتی اگر ناکارآمدترین فرد باشد، به قدرتش می‌رساند. مثلاً اخیراً داوود لغمانی توجه اشرف غنی را جلب کرده است. کم و بیش از ماجرای انتصاب وی به عنوان والی فاریاب اطلاع دارید که چگونه دوباره به کابل برگشت اما از آنجا که مرغ اشرف غنی یک پا دارد، باید داوود لغمانی والی شود اما مهم نیست که به چه قیمتی و در کجا والی شود. به همین خاطر لغمانی، امروز به عنوان والی غزنی تعیین شد.

این هم جالب است که لجاجت اشرف غنی فقط تا زمانی است که زور و فشار را احساس نکند اما زمانی که تحت فشار قرار گرفت، هیچ معیار و خط سرخی برای عقب‌نشینی‌اش وجود ندارد.

با این همه، از آنجا که نباید همه چیز را سیاه و سفید ببینیم، اگر جای مقایسه بین اشرف غنی و طالبان پیش بیاید، وی به مراتب بهتر از طالبان است. متاسفانه شرایط افغانستان به گونه‌ای است که شاید روزی حسرت اشرف غنی را بخوریم و این بدترین وضع برای ملتی است که حسرت اشرف غنی را بخورد.

محمد مرادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟