مرزهای ایران به سمت عراق بسته شد/ زائرین فعلا به مناطق مرزی نروند

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 132875

مقامات جمهوری اسلامی ایران همه مرزهای منتهی به کشور عراق را تا اطلاع ثانوی مسدود کرده و از زائران خواستند به سمت مرزها حرکت نکنند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین ایران در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد بدلیل اتفاقات نگران کننده ای که در مرزهای شلمچه و مهران برای زائران این کشور بوقوع پیسته، در جلسه فوق العاده ای با وزیر داخله، مقامات عالیرتبه ارتش، والی ایلام و دیگر مقامات مسئول تصمیم گرفته شد تا بررسی های بیشتر، کلیه مرزهای خروجی به عراق بسته شود.

میراحمدی در این گفتگوی خبری دلیل اصلی این تصمیم را عدم آمادگی کافی کشور عراق برای خدمات رسانی به زائران و انتقال آنها از مناطق مرزی به شهرها عنوان کرد.

نبود آمادگی و زمینه‌ها و بسترهای طرف عراقی در سرعت عمل پذیرش زائران، سرعت عمل در نقل و انتقالات و ناکافی بودن امکانات در آن سوی مرز، کثرت جمعیت و هوای گرم از جمله نگرانی های اصلی مقامات ایرانی عنوان شده است.

رئیس ستاد اربعین ایران تاکید کرد تصمیم گیری برای بستن مرزهای عراق اقدام بسیار سخت و دشوار بود اما برای حفظ سلامت عمومی زائران ناچار به اتخاذ این تصمیم شدیم.

میراحمدی افزود همچنان با مقامات عراقی در حال مذاکره هستیم و بمحض ایجاد سهولت و بسترهای لازم و سایر شرایط، درباره چگونگی بازگشایی مرزها اطلاع رسانی خواهد کرد.

پیش از این، مقامات جمهوری اسلامی ایران تسهیلات قانونی لازم برای شرکت حداکثری مهاجرین افغانستانی مقیم این کشور برای دریافت رواید و شرکت در مراسم اربعین حسینی را ایجاد کرده بودند اما مقامات عراقی از ورود اتباع افغانستان و پاکستان به این کشور ممانعت میکرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟