مرد ثروتمند انگلیسی روزانه ۲٫۶ میلیون دالر در کارهای خیریه مصرف می کند

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 139609

کریس هون سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار یک صندوق پوشش ریسک، روزانه ۲٫۶ میلیون دلار که معادل ۱۰۷۰۰۰ دلار در ساعت است، به افراد نیازمند یا مسائل دیگر بشری اختصاص می‌دهد و دلیل جمع‌آوری ثروتش را کمک‌های خیریه‌اش می‌داند.

کریس هون (۵۶ ساله) در گفت و‌گو با روزنامه ساندی تایمز میزان ثروت خود را ۶٫۲ میلیارد دلار اعلام کرد.

او گفت: «اگر من شما را با پنج کودک گرسنه سر یک میز بگذارم و شما یک بشقاب غذای بزرگ داشته باشید، آیا باید به شما توضیح دهم که چرا باید آن را با آنها تقسیم کنید؟ لذت آب دادن به کسی یا جلوگیری از مرگ یک کودک از گرسنگی را تصور کنید».

او افزود: «اگر به شما بگویم که می‌توانید با ۴۰ یا ۱۰۰ دلار جان یکی را نجات دهید، نمی‌توانید به من بگویید که این مسأله مهمی نیست».

گزارش ساندی تایمز نشان می‌دهد که کریس هون، که در صدر فهرست سخاوتمندترین افراد این روزنامه قرار دارد، بیش از ۱۵ درصد از ثروت خود را از طریق بنیاد صندوق سرمایه‌گذاری کودکان (CIFF) که در سال ۲۰۰۴ راه‌اندازی کرد، در راستای بهبود زندگی کودکان در کشورهای در حال توسعه و مقابله با مخاطرات آب و هوایی اهدا کرده است. این بنیاد در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۴۰ میلیون دلار اهدا کرد.

این فرد ثروتمند انگلیسی همچنین گفت که زندگی ساده و معنوی دارد.

«کریس هون» همچنین گفت که سعی دارد مردم را آگاه کرده و آن‌ها را از بی تفاوتی و خودخواهی رها کند. او می‌گوید که کمک مالی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی بزرگترین بخش کمک‌های او به حساب می‌آید.

او در این باره افزود: «زمانی که در کنیا بودمتأثیر خشکسالی را در آن‌جا دیدم و مردمی که در کشاورزی با مشکلاتی روبه رو شده بودند».

او همچنین گفت که ۲۰ سال پیش از خوردن گوشت خودداری کرده و به همه پیشنهاد داد که مانند او برای محافظت از کره زمین از خوردن گوشت پرهیز کنند.

«کریس هون» در پایان به ساندی تایمز گفت:‌ «چیزی که من دریافتم این است که هر چه پول بیشتری اهدا کنم، پول بیشتری به من می‌رسد و اگر کمک نکنم، چیزی عایدم نمی‌شود. فکر کنم این یک راز است [دلیلش را نمی‌دانم] خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما واقعیت همین است».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟