مردم کوریای شمالی حق ندارند درباره لاغر شدن رهبر خود صحبت کنند!

  • انتشار: ۳۰ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 119173

صحبت درباره موضوع ظاهر و وضع سلامتی کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی که وزن وی بطور محسوس کاهش یافته، برای مردم این کشور ممنوع است.

به نقل از اسپوتنیک، مقامات کوریای شمالی برای اولین بار احساس کردند که باید رسما اعلام کنند که کیم جونگ اون هیچ مشکل سلامتی ندارد.

گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت کیم جوان پس از آن بیشتر شد که تصاویری از وی منتشر شد که نشان می‌دهند وی نسبت به اوایل سال جاری میلادی لاغرتر شده است اما به گفته رادیو آسیای آزاد، تلاش‌های مسئولان کوریای شمالی در مقابله با شایعات درباره لاغر شدن کیم جونگ اون به شکست انجامیده است.

منابع گفته‌اند مقامات محلی در بیانیه‌هایی رسمی به مردمی که درباره وضعیت سلامت کیم جونگ اون حرف می‌زنند، هشدار داده و آنها  را از این کارمنع کرده‌اند.

همچنین گزارش شده که این نخستین باری است که مقام‌های کوریای شمالی از گمانه‌زنی‌ها درباره کاهش وزن یا وضعیت سلامتی کیم صحبت می کنند چون معمولا چنین مساله‌ای یک تابو است.

برخی از مردم کوریای شمالی به رادیو  Radio Free Asia  (آسیای آزاد) گفته‌اند از اینکه می‌بینند رهبرشان نسبت به قبل لاغرتر شده بسیار خوشحالند چون اضافه وزن برای سلامتی‌اش خطرناک بود. برخی هم گفتند قبلا راه رفتن برای او بسیار دشوار بود اما حالا لاغرتر شده است.

یکی از ساکنان شهر ساریون در جنوب پیونگ یانگ نیز به شرط ناشناس ماندن اظهار داشت که با وجود ممنوعیت، صحبت درباره وخامت وضعیت سلامتی رهبر این کشور همچنان ادامه دارد. وی افزود که هر چند صحبت در مورد این موضوع ممنوع است  اما مردم هنوز در مورد آن با یکدیگر صحبت می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟