مذاکرات فرماندهان هند و چین برای کاهش تنش مرزی بی‌نتیجه ماند

  • انتشار: ۱۹ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 122244

مذاکرات فرماندهان ارتش هند و چین برای خروج نیروها از مناطق اصلی اصطکاک در مرز با بن بست روبرو شد و نتوانست از درگیری ۱۷ ماهه که گاهی منجر به درگیری‌های مرگبار می‌شود، بکاهد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تنش به این معناست که دو کشور نیروهای خود را برای دومین زمستان پیاپی در مناطق  لاداخ در دمای بسیار خطرناک نگه می‌دارند.

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیشنهادات سازنده داده اما طرف چینی موافق نیست و هیچگونه پیشنهاد آینده‌نگرانه ارائه نداده است.

در بیانیه سخنگوی ارتش چین آمده است: طرف هندی به خواسته‌های نامعقول و غیرواقعی پایبند است و بر دشواری مذاکرات می‌افزاید. فرماندهان هر دو ارتش روز یکشنبه برای مذاکرات پس از دو ماه وقفه در مولدو در طرف چین در منطقه لاداخ دیدار کردند.

مذاکرات روز یکشنبه در حالی انجام شد که فرمانده ارتش هند از استقرار گسترده نیروها و تسلیحات توسط طرف چینی خبر داد. ژنرال ام.ام ناروانه گفت: بله ، این نگران کننده است که تجمع در مقیاس وسیع اتفاق افتاده و همچنان وجود دارد. این بدان معناست که آنها (چین) برای ماندن، در آنجا هستند. ما تمام این تحولات را به دقت زیر نظر داریم ، اما اگر آنها برای ماندن در آنجا هستند ، ما نیز برای ماندن هستیم.”

در بیانیه فرمانده ارشد چین لانگ شائوآ آمده است: عزم چین برای حفظ حاکمیت این کشور تزلزل ناپذیر است و چین امیدوار است هند وضعیت را نادرست قضاوت نکند.

دمای مناطق پیش رو در لاداخ در حدود ژانویه به ۳۰ درجه زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد. نیروهای هر دو طرف در این زمان به مواضع سنتی خود در تابستان عقب نشینی می کردند ، اما از زمان آغاز رویارویی در ماه مه ۲۰۲۰ همچنان در محل می‌مانند. هر دو کشور دهها هزار سرباز تحت حمایت توپخانه، تانک و جنگنده را در امتداد مرز به نام خط کنترل مستقر کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟