جمشیدی در گفتگو با اطلس:

مخالفت برخی بزرگان دلیل بازگشت هواپیمای «جنرال مراد» از آسمان دایکندی بود

  • انتشار: ۲۳ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 116691

علی اکبر جمشیدی، نماینده مردم دایکندی در مجلس در گفتگو با خبرگزاری اطلس گفت: «مخالفت برخی بزرگان» دلیل بازگشت هواپیمای حامل جنرال مراد از آسمان دایکندی بوده است.

جمشیدی اظهار داشت: «در نزدیک مرکز ولایت دایکندی (شهر نیلی) از ارگان های محلی به معین تماس گرفتند که مراد را معرفی نکنید زیرا در جای دیگری تقرر حاصل نموده است.»

نماینده مردم دایکندی در مجلس افزود: «برگشتیم به بامیان و فهمیده شد که وظیفه دیگری در کار نیست بلکه مخالفت برخی بزرگان دلیل این موضوع بوده است.»

اگرچه وی صراحتا نامی از شخص خاصی نبرد اما برخی منابع گفته اند که دلیل برگشت هواپیمای حامل مرادعلی مراد از آسمان نیلی، مرکز ولایت دایکندی، مخالفت محمد محقق، مشاور ارشد رییس‌جمهور اشرف غنی در امور سیاسی و امنیتی با انتصاب او به‌عنوان والی دایکندی بوده است.

گفته می‌شود که محقق صبح امروز با رئیس‌جمهور غنی تماس گرفته و گفته است که براساس توافق دو طرف، والی دایکندی باید از افراد نزدیک به او مقرر می‌شد، اما در تعیین مرادعلی مراد نه با او مشورت شده و نه پست بدیلی پیشنهاد شده است.

طبق اظهارات این منابع، محقق در این تماس به غنی گفته است که از میان او و مرادعلی مراد باید یکی را انتخاب کند و در صورتی که توافق میان دو طرف عملی نشود، او از سمت مشاوریت استعفا خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟