محقق: پروسه صلح نباید بیش از این طولانی شود

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 63792

«محمد محقق»، معاون دوم ریاست اجرائی می گوید، طالبان باید تن به مذاکرات بین الافغانی بدهد در حالی که تاکنون گفتمان های بین الافغانی بوده و به مذاکرات مبدل نشده است.

محقق پس از دیدار با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در یک نشست خبری حضور یافت و گفت: در گفتگو با خلیلزاد درباره تعيين زمان مذاکرات بین الافغانی بحث و گفتگو شد و تاکید گردید که زمان مذاکرات بین الافغانی باید تعيين شود.

وی همچنین بار دیگر ادامه کار حکومت وحدت ملی بعد از پایان دوره کاری اش را غیر قانونی خواند و آن را خلاف قانون حکومتی عنوان داشت.

به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محقق عزل و نصب های اخیر رییس جمهور غنی را رشوه انتخاباتی خواند و افزود: در این اواخر در یک روز صد سفیر و 30 فرمانده امنیتی تعيين می گردد که این تعيين و تبدیل ها زمینه ساز تقلبات گسترده در انتخابات پیش رو خواهد بود.

وی هشدار داد: اگر حکومت بیشتر از این به نقض قانون اساسی و تبليغات انتخاباتی اش ادامه دهد با واکنش تند کاندیدهای ریاست جمهوری و تظاهرات میلیونی روبرو خواهد شد.

همچنین او با اشاره به اتهام فساد اخلاقی در ارگ، این موضوع را شرم آور خواند و گفت؛ اگر چنین اتفاقی در دیگر کشورهای دنیا به وقوع می پیوست، رئیس جمهور و وزرای آن از حکومت استعفا می دادند اما در افغانستان گویا اتفاقی نیفتاده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟