مجلس: روند صلح آمریکایی هیچ منفعتی نداشته است

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 88617
مجلس

نمایندگان مجلس ضمن ناکام خواندن پروسه صلح تاکید کردند که تنها جنگجویان گروه طالبان از این پروسه منفعت برده اند.

نمایندگان مجلس اعلام کردند که آزادی زندانیان گروه طالبان به گرم شدن جبهه جنگی این گروه منجر شده است.

نمایندگان با اشاره به افزایش ناامنی‌ها افزودند که نیرو‌های امنیتی باید به حملات طالبان پاسخ داده و آنان را سرکوب کنند.

خالد اسد، نماینده پکتیکا گفت: وضعیت امنیتی در ولایت پکتیکا هر روز بدتر می‌شود و طالبان حملات خود علیه نیروی امنیتی و غیر نظامیان را افزایش می‌دهند. وی بیان داشت که در یک هفته گذشته ده‌ها تن از نیروی امنیتی و غیر نظامیان در این ولایت جان باخته‌اند.

نماینده پکتیکا پروسه صلح را ناکام خواند و اظهار داشت: هرچند در اوایل تشکیل حکومت دو سره کنونی، امیدواری برای آمدن صلح در کشور افزایش یافته بود، اما با گذشت ماه‌ها این امیدواری به یاس مبدل شده است.

جنرال نظیفه ذکی، نماینده کابل نیز گفت: وضعیت امنیتی در کابل و سایر ولایات هر روز بحرانی‌تر می‌شود و دشمن با استفاده از ماین‌های مغناطیسی در کابل از نیروی امنیتی و غیر نظامیان قربانی می‌گیرد.

وی از مسئولین ارگان‌های امنیتی نیز انتقاد کرد و گفت: با وجود افزایش ناامنی‌ها، مسئولین امنیتی در خواب زمیستانی به سر می‌برند.

شیر محمد آخندزاده، نماینده هلمند بیان داشت: صلح آمریکایی هیچ منفعتی در پی نداشته است و رهایی زندانیان طالبان نیز به گرم شدن جبهه جنگی آنان کمک کرده است.

بر اساس گفته‌های آخندزاده، بعد از گرم شدن گفتگوهای صلح تلفات نیرو‌های امنیتی افزایش قابل ملاحظه ای یافته است، به طوری که روزانه بیش از یک صد تن از این نیرو‌ها کشته می‌شوند.

ضیاء الدین اکاذی، نماینده بادغیس نیز گفت: روزانه ده‌ها تن از فرزندان کشور در بادغیس قربانی می‌شوند، اما مسئولین در مقابل مرگ آنان بی‌تفاوت می‌باشد. وی تاکید کرد که ارگان‌های امنیتی باید مقابله به مثل کرده و آنان را سرکوب نمایند.

اقبال صافی، نماینده کاپیسا نیز اظهار داشت که او در صلح هیچ پیشرفتی نمی‌بیند و تنها شاهد رهایی سیل آسای زندانیان طالبان از زندان ‌های کشور می‌باشد.

بر اساس گفته‌های صافی، اکثر زندانیان رها شده دوباره به سنگر‌های جنگی رفته اند و طالبان نیز حملات خود را گسترش قابل ملاحظه‌ای داده‌اند.

خان محمد وردک، نماینده میدان وردک نیز سفر‌های خلیلزاد، نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان را گنگ خواند و اضافه کرد که خلیلزاد با سرنوشت افغان‌ها معامله پنهانی انجام می‌دهد.

گفتنی است که آمریکا و طالبان در ماه حوت سال گذشته توافقنامه صلح امضا کردند اما مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان تاکنون آغاز نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟