مجلس خبرگان ایران حمله تروریستی در قندوز را محکوم کرد

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 122346

مجلس خبرگان رهبری ایران با صدور بیانیه‌ای با محکومیت حمله تروریستی در یکی از مساجد ولایت قندوز اعلام کرد: حمله انتحاری به نماز جمعه شیعیان در مسجد سیدآباد ولایت قندوز افغانستان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمع زیادی از نمازگزاران مظلوم و بی‌پناه افغانستانی شد بار دیگر خوی وحشی‌گری و ضدانسانی تروریست‌های تکفیری را که عوامل دست نشانده استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی اسرائیل در منطقه هستند به نمایش گذارد و دل مسلمانان و آزادگان جهان را آزرد.

این بیانیه می‌افزاید: به راستی با توجه به نص صریح قرآن کریم که می‌فرماید «هر کس مؤمنی را به عمد بکشد مجازات او جهنم است» و «هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته است» این تروریست‌های دست‌آموزِ استکبار جهانخوار به کدامین دین و آیین و کدام اسلام ایمان دارند که این گونه بی محابا به ریختن خون بی‌گناهان اقدام می‌کنند و کج فهمانه خود را مأجور و مقربِ درگاه پروردگار می‌پندارند؟

در این بیانیه تاکید شده است: بی‌شک، با تقویت وحدت و همبستگی مردم افغانستان و اتحاد کشورهای اسلامی، زمینه‌های چنین اقدامات وحشیانه ای که با هیچ منطق بشری سازگاری ندارد خشکانده خواهد شد.

اعضای مجلس خبرگان رهبری ایران از مسئولان افغانستان خواسته اند در تأمین امنیت فراگیر همه شهروندان افغانستان فارغ از قومیت و مذهب مجدانه بکوشند.

آنان همچنین از مجامع بین‌المللی خواسته اند از حمایت از گروه‌های تروریستی در افغانستان به طور جدی جلوگیری کنند تا دیگر شاهد چنین فجایع دردآوری در این کشور مظلوم اسلامی نباشیم.

روز جمعه گذشته یک عامل گروه تروریستی داعش، خود را در میان شیعیان نمازگزار در مسجد سیدآباد بندر خان آباد قندوز منفجر کرد که در این حادثه حدود ۱۵۰ تن شهید و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟