مجلس: اگر حکومت قادر به تامین امنیت غرب کابل نیست، آن را به مردم واگذار کند

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 114005

به دنبال دو انفجار پیاپی که شامگاه سه شنبه، ۱۱ جوزا در مربوطات حوزه سوم امنیتی شهر کابل رخ داد و منجر به کشته و زخمی‌شدن ۲۲ غیرنظامی شد، اعضای مجلس نمایندگان از حکومت می‌خواهند که امنیت مردم غرب کابل را جدی بگیرد. آن‌ها تأکید کردند که اگر حکومت قادر به این کار نیست، آن را به مردم واگذار کند.

احمدجاوید جیحون؛ معاون اول مجلس نمایندگان که ریاست جلسه امروز چهارشنبه، ۱۲ جوزا را بر عهده داشت، گفت که نیاز است حکومت برای تامین امنیت مردم غرب کابل اقدامات جدی را روی دست بگیرد و نتایج اقدامات خود را با مردم و اعضای مجلس نیز شریک سازد.

برخی از اعضای مجلس نمایندگان با انتقاد از حکومت در عدم تامین امنیت مردم غرب کابل گفتند که اگر حکومت نمی‌تواند امنیت این منطقه را بگیرد، بهتر است این کار را بر عهده خود مردم بگذارد.

زهره نوروزی؛ نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان گفت که انفجارهای شامگاه سه شنبه نشان داد که حکومت برنامه‌ منظمی برای تامین امنیت مردم غرب کابل ندارد.

این عضو مجلس نمایندگان اضافه کرد که اگر حکومت و نهادهای امنیتی نمی‌توانند امنیت مردم غرب کابل را تامین کنند یا طرحی در این زمینه ندارند، بگذارند خود مردم امنیت‌شان را تامین کنند.

علی‌اکبر قاسمی؛ عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز گفت که مردم غرب کابل بارها مورد حملات تروریستی قرار گرفته‌اند و عملکرد حکومت هم در تامین امنیت مردم غرب کابل ناکام بوده‌است. او پیشنهاد کرد که حکومت بگذارد خود مردم امنیت‌شان را تامین کند.

مهدی راسخ؛ عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز گفت که حکومت تا هنوز اقدام مؤثری در زمینه توقف حذف سیستماتیک یک قشر خاص جامعه انجام نداده‌است. به گفته او، تشکیلات امنیتی در غرب کابل کم‌تر از تشکیل امنیتی یک رهبر سیاسی است.

راسخ افزود که نظم اجتماعی و آرامش مردم غرب کابل در پی حملات مکرر تروریستی به هم خورده‌است. او از هیات اداری مجلس خواست تا مساله امنیت مردم غرب کابل را شامل آجندای نشست عمومی مجلس سازد.

این در حالی است که شامگاه سه‌ شنبه، ۱۱ جوزا دو انفجار در فاصله حدود یک ساعت از همدیگر در مربوطات حوزه سوم امنیتی رخ داد که بر اساس آمار پولیس کابل، در نتیجه این رویدادها ۱۰ تن کشته و ۱۲ نفر زخمی شده‌اند. قربانیان همگی غیر نظامی بوده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟