مجتهد: قاتل خاشقچی مامور تبلیغ برای عادی سازی روابط با اسرائیل است

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131020

افشاگر اخبار خاندان حاکم سعودی اعلام کرد که مشاور سابق دفتر پادشاهی عربستان با دستور محمد بن سلمان رهبری یکی از دفاتر بزرگ تبلیغ عادی سازی روابط با اسرائیل را برعهده دارد.

به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، مجتهد، افشاگر اخبار خاندان حاکم سعودی و متهم ردیف اول قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در توییتی نوشت: سعود القحطانی، مشاور سابق دفتر پادشاهی عربستان با دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان رهبری یکی از دفاتر بزرگ تبلیغ عادی سازی روابط با اسرائیل را برعهده دارد. این دفتر ۱۲ کارمند با تابعیت‌های عربی دارد و بودجه آن در سال چهار میلیون دلار است. یک شخصیت عراقی مدیر آن است.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان پیشتر اعلام کرده بود که این کشور و اسرائیل و همچنین تمام منطقه به سود هنگفتی از عادی سازی روابط دست خواهند یافت.

وی در همایش اقتصادی داووس گفت: تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود ما هرگز نمی‌توانیم این سودها را به دست بیاوریم. عادی سازی روابط نتیجه نهایی یک روند است. عربستان در سال ۲۰۰۱ طرح صلح عربی را ارائه کرد قبل از آن نیز طرح صلح دیگری را ارائه کرد. تمام این‌ها به عادی سازی کامل با اسرائیل منجر می‌شود.

سعود القحطانی متهم ردیف اول قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی است که ۲۰۱۸ به دست تیم عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول ترور شد. وی در شکنجه فعالان سعودی دست دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟