مایک پنس: بایدن به اسرائیل پشت کرده است

  • انتشار: ۱۷ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123780

معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا از نوع برخورد دولت جو بایدن با رژیم صهیونیستی در نشست ائتلاف یهودیان جمهوریخواه انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا عصر روز شنبه در نشست سالانه این ائتلاف پرنفوذ گفت: اشتباه نکنید. رئیس جمهور جو بایدن به اسرائیل پشت کرده است.

او افزود: بایدن اعتبار مالی برای تشکیلات خودگردان فلسطین را احیا کرد، از تصمیم خود برای پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای ایران خبر داده و اکنون دولت بایدن در نظر دارد تا یک کنسولگری در “اورشلیم” (قدس) برای فلسطینی‌ها باز کند.

این معاون سابق دونالد ترامپ گفت: این گامی غیرقانونی است و زمان آن فرا رسیده است که کنگره اقدامی در مخالفت با این تصمیم جو بایدن در گشایش کنسولگری در “اورشلیم” (قدس) اتخاذ کند.

در دوران تصدی مایک پنس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا با بستن کنسولگری قدس مایه خرسندی اسرائیل و ناخشنودی فلسطینیان شد. او کارکنان دیپلماتیک را به سفارتخانه آمریکا منتقل کرد. اکنون دولت بایدن در تلاش برای ارتقای روابط با فلسطینیان گفته است این کنسولگری را دوباره فعال می‌کند.

با این حال مایک پنس در سخنانش بار دیگر به بایدن حمله کرده و استدلال کرد که در دوران ریاست او “آمریکا یک کشور در بحران” است. معاون سابق ترامپ گفت: ضعف باعث ایجاد شر می‌شود و پس از خروج فاجعه‌بار این رئیس جمهور از افغانستان، دشمنان ما ضعف را احساس می‌کنند.

پنس که به چشم یک نامزد ریاست جمهوری بالقوه جمهوریخواهان برای ۲۰۲۴ دیده می‌شود، در این نشست حرفی از برنامه‌های سیاسی آتی خود نزد، اما تاکید کرد که “ما قرار است این کشور را در ۲۰۲۴ پس بگیریم.”

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟