ماهواره ایران و «زمین واره» شاه حسین مرتضوی

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2دیدگاه
  • شناسه مطلب: 84275
شاه حسین مرتضوی

امروز، همان روزی که ایران علیرغم تحریمات سخت و غیرانسانی امریکا ماهواره نظامی به فضا پرتاپ میکند، شاه حسین مرتضوی بار دیگرعلیه ایران برآمد یاوه گویانه میکند. حکومت افغانستان حق دارد، حتا اگر بجا و منطقی هم نباشد، از موضعگیری یک کشور خارجی در امور داخلی افغانستان انتقاد کند. ولی پرخاشگری مداح ارگ علیه ایران را چگونه میتوان توجیح یا تعبیر نمود ؟ آیا شما از مرتضوی انتقادی را علیه امریکا، نعمت ده او و اربابش، حتا هنگامی که ترامپ وقبل از آن پومپئو بطور اهانت آمیز با مایملک او، اشرف غنی، برخورد کردند، خوانده اید ؟ آیا هنگامیکه امریکا حکومت کابل را در روند مذاکرات صلح با طالبان، به درخواست طالبان، بطور تحقیر آمیزی کنار گذاشت، شما صدای اعتراض مرتضوی را شنیدید ؟ و یا علیه سیاست دیگر کشورهای منطقه مانند چین و روسیه که شباهت کامل به موضع ایران دارد ؟

ولی چرا هرگاهی که صدای اعتراض ارگ علیه ایران بلند میشود، شاه حسین مرتضوی، چه سخنگو باشد چه مشاور و در واقع “مداح اشرف غنی” آنرا بیان میکند ؟ خیلی ساده است و در عین حال قدامت تاریخی در تمام دنیا دارد. در همین افغانستان چه کسی بهتر علیه تیم ثبات و همگرایی که ستون فقرات آن را تاجیک ها، هزاره ها و اوزبک ها تشکیل میدهند، از موقف و منافع اشرف غنی بهتر دفاع میکند به غیر از یک صالح تاجیک، یک دانش هزاره و یک ایلچی اوزبک ؟

چه کسی در منطق پروپاگند اشرف غنی بهتر میتواند به حیث یک سید هزاره، یک شیعه، یک فارسی زبان، یک تحصیلکرده در ایران … بهتر از شاه حسین مرتضوی برضد ایران خدمت کند و BBC هم به آن اهمیت ورای آنچه که هست بدهد ؟ و تمایلات بخشهای فاشیستی ضد ایران، ضد شیعه، ضد فرهنگ فارسی میان هواداران اشرف غنی را ارضا کند ؟ هیچکس !

هیچ قدرت قومی، اتوریتر و تبعیض آمیز در طول تاریخ افغانستان معاصر بی نیاز از به خدمت گیری افرادی (مورخ، سیاستمدار، شاعر، نویسنده، ملا و مولوی، متنفذین محلی … ) از اقوام مورد ستم نبوده است.

نویسنده: دکتر کریم پاکزاد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟