ماجرای دختربچه ۹ ساله افغان که برای گرسنه نماندن خانواده اش همسر یک پیرمرد شد

  • انتشار: ۱۲ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: امنیت و حوادثگوناگون
  • شناسه مطلب: 123537

یک پدر افغان که دختر ۹ ساله اش را به یک مرد ۵۵ ساله فروخت تا همسر او شود می گوید زیر بار احساس گناه خرد شده اما در عین حال ادعا می کند که چاره ی دیگری هم نداشت.

پروانه ملک که در یک اردوگاه پناهجویان در افغانستان زندگی می کرد بعد از توافقی که میان والدینش با آن مرد برای فروختن او صورت گرفت، می ترسید که مرد او را کتک بزند.

پدر او اما گفت که بعد از قطع کمک های بین المللی به افغانستان به دنبال سلطه طالبان بر کشور، فروختن دخترش تنها راهی است که برای حمایت از خانواده خود دارد.

گروه های حقوق بشری می گویند گرسنگی و استیصال گسترده سبب شده هر چه می گذرد خانواده های بیشتری مجبور به فروش فرزندان خود شوند.

پدر پروانه، عبدل ملک، در معامله فروش دخترش از مرد خریدار درخواست کرد او را کتک نزد.

وقتی پروانه را می بردند او سعی کرد مقاومت کند.

عبدل گفت می خواهد از استیصال و درماندگی ای بگوید که خانواده ها با آن مواجه هستند: «ما یک خانواده هشت نفره هستیم و من مجبورم بچه ام را بفروشم تا بقیه خانواده زنده بمانند.»

این خانواده در یک اردوگاه پناهجویان در ولایت بادغیس زندگی می کنند و عبدل سعی کرده هر زمان که بشود اندک پولی درآورد.

اما او گفت با بحران اخیر کشور دیگر نتوانسته پولی درآورد تا با آن شکم عزیزان خود را سیر کند و مجبور شده پول زیادی از اقوام خود قرض کند.

او در حالی که اشک می ریخت به خریدار دخترش گفت: «او دیگر عروس تو است. خواهش می کنم مراقبش باش. تو حالا دیگر مسئولش هستی. خواهش می کنم کتکش نزن.»

مرد ۵۵ ساله ادعا کرد که قصد دارد پروانه را مثل عضوی از خانواده خودش بزرگ کند و گفت این دختر ارزان قیمت بود و قرار است در خانه ی او کار کند.

عبدل گفت دنبال کار گشته اما بی فایده بوده و دیگر نمی تواند از پس نیازهای اولیه زندگی شان برآید.

به نوشته روزیاتو، او گفت زیر بار احساس گناه، شرم و نگرانی خرد»شده و پول فروش دخترش تنها برای چند ماه کفاف می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟