لینکدین برنامه کاریابی خود را درچین مسدود می کند

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 137928

لینکدین به دنبال بستن برنامه کاربردی خود در چین است.

به نقل از الجزیره، لینکدین، پلت فرم رسانه های اجتماعی برای ارتباطات حرفه ای، اعلام کرده است که قصد دارد بیش از ۷۰۰ شغل را کاسته و اپلیکیشن خود را برای کسانی که به دنبال شغل در چین هستند، ببندد.

«رایان روسلانسکی» مدیر اجرایی لینکدین در روز دوشنبه در نامه‌ای به کارمندان اعلام کرد که این شرکت ۷۱۶ نفر را اخراج می‌کند و در پاسخ به کاهش رشد درآمد و تغییر رفتار مشتریان اپلیکیشن کاریابی خود را در چین کنار می‌گذارد.

به دنبال اخراج بیش از ۱۰۰۰۰۰ کارمند در گوگل، آمازون، متا، توییتر و مایکروسافت، این اخراج‌ها آخرین اقداماتی است که در ماه‌های اخیر به بخش فناوری ضربه زده است.

لینکدین در سال ۲۰۲۱ اکثر خدمات خود را در چین تعطیل کرد و دلیل آن را مشکل رو به رشد پیروی از خواسته های نظارتی دولت چین اعلام نمود.

این شرکت در اواخر همان سال اپلیکیشن جستجوی شغلی به نام «InJobs» را در کشور راه اندازی کرد و حالا به دنبال تعطیلی آن است.

گفتنی است لینکدین به عنوان تنها سایت اصلی رسانه اجتماعی غربی فعال در چین، به دلیل همکاری با سانسور دولت این کشور، از جمله قرار دادن روزنامه نگاران منتقد پکن در لیست سیاه، با انتقاداتی مواجه است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟