لو رفتن فایل تمسخر بن سلمان از سوی مشاور امیر قطر

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 118952

شماری فعالان شبکه‌های اجتماعی، صدایی را منتشر کردند که در آن مشاور امیر قطر، عربستان و رهبری آن و به طور مشخص، محمد بن سلمان را به تمسخر می‌گیرد.

بر پایه این گزارش، کاربران شبکه‌های اجتماعی روز شنبه یک فایل صوتی لو رفته را منتشر کردند که وی در آن عربستان و رهبری آن و همچنین توافق نشست العلا که به بحران با قطر پایان داد را تمسخر می کند.

«عبدالله الوذین» در این فایل صوتی می‌گوید عربستان به خواسته‌های قطر تن داده است؛ خواسته‌هایی که برای پایان بخشیدن اختلافات میان دوحه، و چهار کشور عربی امارات، عربستان، مصر و بحرین گذاشته شده بود.

مشاور امیر قطر در این فایل صوتی می‌گوید: درخواست‌های سه گانه و اصول شش گانه‌ای که در ابتدا پیشنهاد کرده بودم، بر باد رفت.

مشاور امیر قطر همچنین اقدامات عربستان در بستن مرز‌ها با قطر در خلال بحران میان این کشور و دیگر کشور‌های عربی را به سخره می‌گیرد؛ همچنانکه درخواست ریاض برای بستن شبکه الجزیره مسخره می‌کند.

او همچنین سخنان محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را تمسخر کرده و او را به عدم پایبندی به قوانین فاصله گذاری اجتماعی به هنگام میزبانی از امیر قطر در مذاکرات العلا به هنگام استقبال از وی در فرودگاه متهم می‌کند؛ چرا که بن سلمان به گفته وی اصرار داشته تا امیر قطر را بغل کند!

مشاور امیر قطر سپس با حالت تمسخر از عربستان می‌خواهد تا به مشکلات داخلی و اقتصادی و شهروندی خود بپردازد.

گفتنی است عربستان سعودی و قطر به همراه مصر، امارات و بحرین ابتدای سال جاری میلادی در جریان اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که در شهر العلاء عربستان برگزار شد، توافقنامه‌ای را به منظور پایان بخشیدن به بحران دیپلماتیک به امضا رساندند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟