قطع کامل ارتباط با شاهزاده سعودی زندانی در ریاض

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 85859

دفتر اطلاع رسانی «بسمه بنت سعود بن عبد العزیز آل سعود» شاهزاده سعودی زندانی در یکی از زندان‌های ریاض اعلام کرد که پس از آنکه از شاه سعودی درخواست آزادی خود و دخترش را کرد، از آن زمان ارتباط با او قطع شده است.

به گزارش وبگاه خبری «العربی الجدید»، دفتر اطلاع رسانی شاهزاده سعودی در این ارتباط در حساب توییترش نوشت که هیچ اطلاعی در خصوص وضعیت سلامت و اقدامات حقوقی در ارتباط با شاهزاده در دست نیست.

این دفتر در ادامه نوشت: «تا بدین لحظه، اطلاعاتی در خصوص وضعیت سلامت یا [روال] حقوقی [پرونده شاهزاده] دریافت نکردیم. می‌خواهیم نگاه تصمیم‌گیرندگان و مقامات ذیربط را در این ماه مبارک به وضعیت سرکار شاهزاده بسمه بنت سعود و  “سهود” دختر گرامی ایشان جلب کنیم».

 یکی از دستیاران نزدیک به شاهزاده در گفت‌‌وگو با وبگاه آمریکایی «بیزنس اینسایدر» در این خصوص گفت: «[پس از آنکه] شاهزاده ماه آوریل چند توئیت منتشر کرد و در آنها گفت که بدون ارتکاب جرمی، در زندان بدنام “الحائر” در ریاض که به شدت نیز از آن مراقبت می‌شود، بازداشت است، از آن زمان این مسئله باعث شده ارتباط او با جهان خارج قطع شود».

این منبع در ادامه گفت که حساب توئیتری شاهزاده هک شده؛ بطوریکه تمام توئیت‌های او پاک شده است؛ اما با این حال، دفتر اطلاع رسانی موفق شد حساب را بازگرداند و توئیت‌هایی را که حاوی درخواستِ کمک‌های پی‌در‌پی شاهزاده از شاه سعودی و جهان مبنی بر آزادی او و دخترش بود، بازنشر کند.

وبگاه یادشده، پیشتر، در گزارشی نوشته بود که یکی از اعضای خانواده شاهزاده سعودی تأکید کرده است که دستگیری بسمه برای منع وی از درخواست ارث از «پدر مرحومش» ملک سعود بوده، ارزش این ارث میلیاردها یورو برآورد می‌شود.

وبگاه آمریکایی از مدیریت زندان‌های عربستان و سفارت این کشور در واشنگتن خواست که به این ادعاها پاسخ دهد. این در حالی است که هیچ کدام از  آنها، نه مدیریت زندان نه سفارت عربستان، تا بدین لحظه پاسخگو نبوده‌اند.

در همین ارتباط، طبق گزارش خبرگزاری «رویترز»، بسمه شاهزاده سعودی، ماه فوریه سال ۲۰۱۹، در حالی که به همراه دخترش «سهود الشریف»  برای درمان به خارج از کشور سفر می‌کرد، به اتهام تلاش برای جعل پاسپورت بازداشت شد.

رویترز همچنین گزارش کرده بود، با آنکه اتهام‌ یادشده از شاهزاده ساقط شده؛‌ با این حال، او و دخترش همچنان در زندان‌ به سر می‌برند. این درحالی است که به گفته رویترز وضعیت سلامت شاهزاده سعودی به علت عدم دریافت کمک‌های پزشکی خوب نیست.

منبع: فارس

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟