فلسطین قرارداد دریافت واکسن‌های فاسد از اسرائیل را لغو کرد

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 115128

تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته تا هیچگونه واکسنی را از رژیم صهیونیستی دریافت نکند.

این تصمیم تشیکلات خودگردان فلسطین پس از اتخاذ شد که مشخص گردید واکسن‌هایی که رژیم صهیونیستی قصد تحویل آن را به فلسطینیان دارد در حال انقضا و فاسد بوده است.

رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته (جمعه) گزارش دادند که کابینه جدید این رژیم قصد دارد واکسن‌های «کووید۱۹» خود را که نزدیک به فاسد شدن هستند، به تشکیلات خودگردان فلسطین بدهد.

بر اساس گزارش نشریه عبری‌زبان «واللانیوز»، تل‌آویو قصد داشت حدود ۱ تا ۱.۴ میلیون دُز واکسن‌های کرونای شرکت فایزر را که به‌زودی منقضی می‌شوند، برای تطهیر چهره خود به فلسطینی‌ها اهدا کند.

با این حال همین منابع اسرائیلی نوشتند که کابینه جدید اما شرط این اقدام را دریافت همین مقدار دوز واکسن جدید شرکت فایزر که قرار است در ماه سپتامبر و اکتبر به‌صورت ویژه برای فلسطینی‌ها اهدا شود، اعلام کرده است.

این در حالی است که رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که کابینه قبلی رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» حاضر هستند چند میلیون دُز واکسن کرونا را معدوم کنند ولی آنها را به فلسطینی‌ها ندهند.

به نوشته فارس، امتناع رژیم صهیونیستی از ارائه واکسن کرونا به فلسطینی‌ها حتی صدای آمریکایی‌ها را نیز درآورده بود،‌ به‌گونه‌ای که «برنی سندرز» سناتور دموکرات در توئیتر خود نوشت: «بسیار ظالمانه است که [بنیامین] نتانیاهو از واکسن‌های انبار شده برای پاداش دادن به متحدان خارجی خود استفاده می‌کند، در حالی که بسیاری از فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی همچنان منتظر [دریافت واکسن] هستند».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟