فائوچی: نباید با مسئله سلامت مردم سیاسی برخورد شود

  • انتشار: ۲۸ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 98898

متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در ایالات متحده آمریکا در اظهارات اخیر خود گفت باید مسئله سلامت عمومی را از حوزه تفرقه سیاسی خارج کنیم.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از هیل، آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا در آستانه پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و در طی یک مصاحبه مجازی با نیویورک تایمز، خواستار اتخاذ یک رویکرد ثابت در مقابله با ویروس کرونا به جای یک پاسخ ناخوشایند و نامناسب شده است.

فائوچی در طول عمر خود همواره تلاش کرده است تا در مقابل سیاست موضع بی‌طرفی را پیش بگیرد و در مدت شیوع ویروس کرونا به طور مرتب بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید داشته است.

او در این مصاحبه گفت: ما باید مسائل بهداشت عمومی را از حوزه تفرقه سیاسی خارج کنیم، این یک مسئله سیاسی نیست. ما باید برای حفظ جان مردم اقدامات لازم را انجام دهیم.

نظرات فائوچی به برنامه پیشنهادی بایدن برای مبارزه با ویروس نزدیک است که یکی از آن‌ها اجباری شدن استفاده از ماسک است. از روز گذشته ۳۶ ایالت ملزم به استفاده اجباری از ماسک در اماکن عمومی شدند و در ۱۴ ایالت دیگر هم تصمیم‌گیری در این حوزه به عهده حوزه‌های قضایی گذاشته شده است.

فائوچی تاکید کرد: ما به برخی اقدامات اساسی بهداشت عمومی نیاز داریم که همه به آن پایبند باشند؛ اینظور نباشد که هر یک از ایالت‌ها یک چیز بگویند و دولت یک چیز دیگر.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟