غیبت سوال برانگیز «کیم جونگ اون» در مراسم یادبود پدرش

  • انتشار: ۲۸ قوس ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 134982

به نظر می‌رسد کیم جونگ اون از مراسمی که به مناسبت مرگ پدرش برگزار شد، اجتناب کرده و همین مساله به گمانه‌زنی در میان ناظران کره جنوبی منجر شده که او ممکن است روی طراحی برنامه‌هایی برای سال جدید متمرکز باشد.

، خبرگزاری رسمی کره شمالی KCNA گزارش کرد که مقام‌های ارشد این کشور به کاخ کومسوسان در پیونگ یانگ رفته‌اند تا به کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی که ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ درگذشت، ادای احترام کنند.

این خبرگزاری همچنین گزارش کرد، مقام‌هایی از حزب حاکم کارگران کره شمالی و کمیته دائمی مجمع عالی خلق این کشور به همراه نمایندگانی از ارتش به کاخ رفته‌اند.

این گمانه زنی در میان مقام‌های کره جنوبی در پی غیبت کیم جونگ اون و خواهرش کیم یو جونگ در تصاویر گرفته و منتشر شده از حضور مقام‌های ارشد کره شمالی در این مراسم به وجود آمده است.

کیم جونگ اون برای تمامی مراسم مربوط به مرگ پدرش به این کاخ می‌رفت.

“هونگ مین”، محقق در موسسه کره برای اتحاد مجدد ملی واقع در سئول گفته که رهبری کره شمالی شاید برای تدوین برنامه‌هایی مربوط به ۲۰۲۳ به این مراسم نرفته است.

وی ادامه داد: البته چیزی که مهمتر از بازدید و ادای احترام به این مقبره باشد و او را از رفتن به این مکان بازداشته، وجود ندارد. شاید او و معاون‌های نزدیکش بجای رفتن این مکان، به کوهستان “پائکدو” در سامجیون رفتند تا برنامه‌های سال جدید را تدوین کنند.

در ششم دسامبر سال جاری میلادی، منابع دولتی کره جنوبی گفتند پیش نویس دفاعی این کشور که در ژانویه منتشر می‌شود، شامل عبارتی است که به کره شمالی و ارتش آن به عنوان “دشمن سئول” اشاره می‌کند. این کلمه آخرین بار برای توصیف کره شمالی در نقشه دفاعی کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ استفاده شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟