غنی ۴۰ میلیون افغانی به بیجا شدگان داخلی کمک می کند

  • انتشار: ۲۳ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 118746

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که اشرف غنی، رئیس جمهور ۴۰ میلیون افغانی به بیجا شدگان داخلی کمک می‌کند.

در اطلاعیه ریاست جمهوری آمده است که غنی این مبلغ کمک به بیجا شدگان داخلی را امروز (شنبه ۲۳ اسد) در نشستی برای رسیدگی به بیجا شدگان داخلی وعده کرده است.

این اطلاعیه افزوده است که به منظور رسیدگی به بیجا شدگان داخلی باید یک صندوق برای انسجام کمک‌های سکتور خصوصی ایجاد و برنامه کاری عاجل برای ده هزار نفر روی دست گرفته شود.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرده است که برنامه دسترخوان ملی در قسمت بیجا شدگان داخلی هم به‌گونه عاجل باید تطبیق شود.

وی به مسئولین حکومتی دستور داده است که برای اسکان بیجا شدگان، کمپ ایجاد شود و در آن تمامی امکانات مورد نیاز از جمله مساجد، برق و سایر سهولت‌ها فراهم شود.

گفتنی است که غلام بهاءالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در تاریخ ۱۹ اسد اعلام کرد که از دو ماه پیش ۱۷ هزار خانواده به‌دلیل جنگ از سراسر افغانستان، به‌ویژه ولایت‌های شمال به کابل آواره شده‌اند. وی گفت که ممکن است این آمار تا چند روز آینده به ۳۰ هزار خانواده افزایش یابد.

جیلانی افزود که وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در هماهنگی با وزارت امور مهاجرین و ولایت کابل، کار ایجاد یک کمپ برای اسکان موقت بیجا شدگان را در یکی از نقاط شهر کابل آغاز کرده است.

یک روز پس از آن، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری اعلام کرد که به محمدقاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان دستور داده است تا دروازه‌های مساجد در کابل را به‌روی آوارگان جنگ باز کند.

صالح در یک یادداشت فیسبوکی نوشت که به تمامی حوزه‌های امنیتی و پولیس در کابل دستور می‌دهد که مانع ورود این آوارگان به مساجد نشوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟