غنی: ممکن است برای پنج سال آینده نیز رییس جمهور افغانستان باشم!

  • انتشار: ۱۷ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 69933

رییس جمهور غنی در گفتگو با اشپیگل با بیان اینکه در انتظار اعلام نتایج توسط کمیسیون انتخابات خواهم ماند اظهار داشت: ممکن است برای پنج سال آینده به عنوان رییس جمهور کار کنم!

اشرف غنی گفت: «این به مردم افغانستان مربوط است. نشانه‌های خوبی است که من برای پنج سال دیگر کارهای سختی را برای آینده افغانستان انجام خواهم داد. اما مانند سایر شهروندان افغانستان من نیز باید منتظر نتایج نهایی باشم.»

 غنی ادامه داد: هیچ گونه ادغام طالبان در افغانستان بدون “ضمانت آهنین” قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: تسلیم  طالبان نخواهیم شد و اگر طالبان به این فکر است که وارد کابل شود و تمامی پیشرفت‌های افغانستان را به عقب برگرداند در حال اشتباه است.

به نوشته فارس؛ وی خاطر نشان کرد: طالبان با افزایش خشونت‌ها تلاش کردند توافق صلح را به نفع خود رقم بزنند و وانمود کنند که نیروهای امنیتی افغانستان شکست خورده است، اما افغانستان ویتنام نیست که مردم در کابل برای فرار از کشور، خود را به چرخبال‌ها آویزان کنند.

رییس جمهور گفت: «آنها یک تصویر نقاشی کردند که حکومت افغانستان و نیروهای امنیتی را شکست داده اند. اما افغانستان ویتنام نیست، هیچ کسی برای فرار از کشور خود را به هلیکوپتر آویزان نمی‌کند.»

غنی ادامه داد: طالبان می‌توانند در آینده سیاسی افغانستان نقش داشته باشند اما باید در انتخابات شرکت کنند و پشتیبانی مردم را جلب نمایند تا حکومت را به دست بیاورند.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: هر توافقی با طالبان نیازمند یک ضمانت برای ارزشهای قانون اساسی، حقوق بشر، دموکراسی و حقوق زنان درافغانستان است. بدون این ارزشها مذاکرات بی معنی است. ما شامل شدن طالبان در حکومت را بدون یک ضمانت قبول نداریم یا حتی جامعه افغان بدون یک ضمانت آهنین قبول ندارد.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟