غنی در دیدار با تاجران خواستار رعایت تعامل در واردات و صادرات شد

  • انتشار: ۱۵ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28273

رییس‌جمهور غنی که روز گذشته به‌منظور مراسم تحلیف حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران به آن کشور رفت، همچنان در دیدار با شماری از تاجران افغانی و ایرانی گفت که تاجران باید میان صادرات و واردات تعادل را رعایت کنند.

براساس خبرنامه‌ی ارگ، میرمحمد صادقی و مظفرعلی خانی به نمایندگی از تاجران ایران و حاجی کمال اختریان و فیض‌احمد خافی به نمایندگی از تاجران افغان در مورد مشکلات، چالش‌ها و فرصت‎های تجارتی‌شان، صحبت کردند.

نمایندگان تاجران گفتند که مشکل در زمینه‌ی گمرک و تعرفه‌های گمرکی و حل مشکلات گمرکی‌شان در منطقه‌ی پل ابریشم ولایت نیمروز از چالش‌های فرا روی آنان است.

در خبرنامه آمده که رییس‌جمهور غنی پس از شنیدن مشکلات تاجران، برای آنان اطمینان داد که حکومت وحدت ملی از تاجران و سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند و در راستای حل مشکلات آنان گام‎های جدی برداشته می‌شود.

آقای غنی از تاجران خواسته تا در واردات و صادرات‌شان تعادل را رعایت نموده و تلاش کنند تا سهولت‌های لازم برای تاجران افغان مقیم ایران فراهم گردد.

غنی افزوده که روابط تجارتی میان افغانستان و ایران به گونه‌یی گسترش یابد که برای تاجران هر دو کشور مفید واقع شود.

آقای غنی همچنان گفته: «برنامه‌های اقتصادی حکومت افغانستان و همچنان اتصال کشور ما با آسیای میانه از طریق خط‌آهن و آغاز دادوستد تجارتی از طریق بندر چابهار، فرصت‌های جدید تجارتی را برای افغانستان فراهم نموده است و اکنون مربوط به تاجران می‌شود که چگونه از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند».

واردات افغانستان چندین برابر صادرات آن است. واردات افغانستان را از خوراکه‌باب گرفته و پوشاک تشکیل می‌دهد. میوه‌ی خشک از صادرات مهم افغانستان است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟