غنی: اجماع ملی در زمینه صلح برای بقای افغانستان مهم و حیاتی است/ با تقسیم مسئولیت، شانه های من سبک تر خواهد شد!

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 86128

رییس جمهور غنی در مراسم امضای توافقنامه سیاسی با عبدالله گفت: ما نشان دادیم که بدون میانجیگری دوستان بین‌المللی می‌توانیم به طریق معقول به راه حل اساسی برسیم.

محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله عصر روز گذشته (۲۸ ثور) توافقنامه سیاسی برای حل تنش های انتخابات ریاست جمهوری امضا کردند.

اشرف غنی، در مراسم امضای توافقنامه سیاسی با عبدالله عبدالله گفت: امروز برای افغانستان یک روز مهم و تاریخی است و افغان ها ثابت کردند که با تدبیر و عقل جمعی به منافع ملی شان می‌اندیشند و به آن متعهدند.

وی اظهار داشت: ما نشان دادیم که بدون میانجیگری دوستان بین‌المللی می‌توانیم به طریق معقول به راه حل اساسی برسیم.

اشرف غنی از ضمن تشکر از عبدالله عبدالله برای تعهد و پایبندی به منافع ملی افغانستان افزود: با تقسیم مسئولیت، شانه‌های او نیز سبک‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور خطاب به عبدالله که مسئولیت شورای عالی مصالحه را پذیرفته است گفت: اعتقاد کامل دارم که شما توانایی، ظرفیت و مدیریت این آرزوی بزرگ مردم افغانستان را دارید و همه ما همراه شما همکار خواهیم بود.

وی بیان داشت: صلح گمشده افغان هاست و اجماع ملی برای صلح برای بقای افغانستان مهم و حیاتی می‌باشد. امید است در روزهایی که پیش رو داریم، با وحدت، همکاری و فکر منسجم بتوانیم اول زمینه آتش‌بس و سپس یک صلح دوامدار و پایدار را به دست بیاوریم.

وی از میانجیگرای مداوم برخی شخصیت‌های سیاسی همچون حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف برای رسیدن به توافقنامه سیاسی نیز قدردانی کرد.

گفتنی است که بر اساس این توافقنامه، اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند و عبدالله عبدالله نیز ضمن رهبری شورای عالی مصالحه، در ۵۰ درصد در کابینه نیز سهم خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟