غرامت ۱۵۰ هزار دالری ایران براى هر خانواده قربانى هواپیماى اوکراینی

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 114165

منوچهر مرادی، سفیر ایران در اوکراین روز جمعه در خصوص دور سوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره هواپیمای اوکراینی گفت، دور سوم گفتگوهای معاونین وزرای خارجه ایران و اوکراین درباره سانحه پرواز “پی اس ۷۵۲” پس از دو روز مذاکره فشرده و جدی پایان یافت؛ در مذاکرات، مسائلی چون روند رسیدگی کیفری و مسائل فنی و گزارش نهایی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

سفیر ایران در اوکراین در رشته توئیتی نوشت: دور سوم گفتگوهای معاونین وزرای خارجه ج. ا. ایران و اوکراین پیرامون سانحه پرواز “پی اس ۷۵۲” پس از دو روز مذاکره فشرده و جدی و در فضایی سازنده و حرفه ای پایان یافت. طی مذاکرات، طیف وسیعی از موضوعات شامل روند رسیدگی کیفری و مسائل فنی از جمله هوانوردی، ایمنی پرواز و گزارش نهایی ایران مورد بررسی قرار گرفت.”

وی افزود: هیات ایرانی آمادگی خود را برای پرداخت خسارت به خانواده‌های اوکراینی درگذشتگان این سانحه به مبلغ ۱۵۰ هزار دالر برای هر نفر-طبق مصوبه هیات دولت ایران- اعلام نمود و از هیات اوکراین درخواست کرد موضوع را به آگاهی بازماندگان درگذشتگان اوکراینی برساند.

در پایان مذاکرات، طرف اوکراینی آمادگی خود را برای برگزاری دور بعدی مذاکرات اعلام داشت و طرف ایرانی از پیشنهاد طرف اوکراینی استقبال نمود اما در جهت پرهیز از فرسایشی شدن مذاکرات، اعلام داشت در مذاکرات آتی، صرفا به سوالات باقیمانده در چهارچوب قوانین و مقررات ایران پاسخ خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟