عکسی از شئ ناشناخته در مریخ

  • انتشار: ۲۲ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 125133

به تازگی تصویری توسط مدارگرد شناسایی ناسا منتشر شد که صحنه‌ای عجیب در این سیاره را نشان می‌دهد. مدارگرد شناسایی مریخ بیش از یک و نیم دهه است که دور این سیاره درحال چرخیدن است. این مدارگرد در طول سفر‌های طولانی‌اش تعداد زیادی تصویر از سیاره مریخ، مانند قله‌های آتشفشانی، دره‌ها و دریاچه‌های خشک جمع آوری کرده است.

ناسا این تصویر را که توسط دوربین‌های کاوشگر از بالای سیاره مریخ ثبت شده را به اشتراک گذاشت و در توضیح این تصویر نوشت: “مدارگرد شناسایی مریخ، در دهانه آتشفشان که کمی بیش از نیم مایل عرض دارد، جاسوسی و جزئیات جالبی را مشاهده می‌کند. این تصویر، موج‌های بادی و لایه‌های رسوبی را درون این دهانه آتشفشانی نشان می‌دهد.”

براساس مقاله منتشر شده در وب سایت ناسا، دهانه‌های آتشفشانی در عرض‌های جغرافیایی شمال مرکزی پراکنده شده‌اند که طرح‌های داخلی جالبی دارند. این طرح‌ها هرکدام دارای امواج بادی هستند. امواج بادی در خارج از گودال‌ها در یک جهت حرکت می‌کنند، اما در امتداد دهانه‌های بزرگتر، این امواج در مرکز عرض‌های جغرافیایی حرکت خواهند کرد. تصویر‌های این منطقه نشان می‌دهند، این باد‌ها در داخل دهانه‌های آتشفشانی بزرگ‌تر، تحت تاثیر توپوگرافی قرار می‌گیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟