عمران خان عادی سازی روابط با هند را رد کرد

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 113855

به نوشته روزنامه ینی شفق، عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت:‌ عادی سازی روابط با هند در این برهه از زمان به منزله خیانت به کشمیری‌هاست. پاکستان هرگز برای خون کشمیری‌ها سازش نمی‌کند.

وی ادامه داد، مذاکرات متوقف شده با دولت دهلی‌نو تنها زمانی از سر گرفته می‌شود که هند وضعیت لغو شده ویژه برای جامو و کشمیر را به حالت اول برگرداند.

پنجم اوت ۲۰۱۹، دولت هند وضعیت ویژه جامو و کشمیر را لغو کرد و باعث شد تا اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه برگزار شود. همچنین این منطقه را محاصره کرد و هزاران تن را دستگیر کرد، محدودیت تردد و برگزاری تجمعات وضع و اینترنت را قطع کرد.

اسلام‌آباد هم در عوض روابط تجاری با دهلی‌نو را به حالت تعلیق درآورد و روابط دیپلماتیک بین دو کشور به پایین‌ترین سطح خود رسید.

اظهارات نخست وزیر پاکستان در بحبوحه انتشار گزارش‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه مقام‌های اطلاعاتی دو کشور در ژانویه سال جاری میلادی در امارات دیدار داشتند تا راهی برای خلاص شدن از این تنش بیابند.

به نوشته ایسنا، ماه گذشته میلادی، سفیر امارات در آمریکا تایید کرد که ابوظبی بین دهلی‌نو و اسلام‌آباد برای کمک به دست یافتن به یک رابطه سالم و عملگرا میانجی‌گری کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟