عمران خان: برای به رسمیت شناختن اسرائیل تحت فشار هستم

  • انتشار: ۲۴ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 98179

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان گفت تحت فشار است تا رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد اما اسلام‌آباد تا زمانی که حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین که دهه‌ها به طول انجامیده انجام نشود، این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، با این وجود عمران ‌خان در مصاحبه با یک شبکه محلی از نام بردن کشورهایی که برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی او را تحت فشار گذاشته‌اند، امتناع کرد.

طی این مصاحبه مجری به منظور دریافت پاسخی روشن، پرسید: کشورهایی که شما را تحت فشار گذاشته‌اند، کشورهای مسلمان یا غیرمسلمان هستند؟

خان در پاسخ گفت: این سؤال را رها کنید. چیزهایی هستند که ما نمی‌توانیم بگوییم. ما روابط خوبی با این کشورها داریم.

امارات متحده عربی و بحرین اخیراً روابط دیپلماتیک و اقتصادی با تل‌آویو ایجاد کرده‌اند. برخی دیگر کشورهای خلیج فارس هم در حال سنجیدن گزینه‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

خان در حالی که به وابستگی اقتصادی دیرینه اسلام‌آباد به کشورهای غنی از نفت خلیج‌فارس، به ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی اشاره می‌کرد، گفت: اجازه دهید از لحاظ اقتصادی روی پای خودمان بایستیم، بعد این سؤال‌ها را بپرسید.

با این حال وی این را روشن ساخت که در موضع خود نسبت به، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، تردیدی ندارد.

نخست‌وزیر پاکستان ادامه داد: من در موضع خود نسبت به این مسئله تردیدی ندارم، مگر اینکه راه‌حل عادلانه‌ای وجود داشته باشد که رضایت فلسطینی‌ها را جلب کند.

خان با اشاره به “محمد علی جناح”، پدر مؤسس پاکستان که مکرراً از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی امتناع کرده بود، گفت که اسلام‌آباد در مقابل فلسطین، دنباله‌روی جناح است.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نفوذ عمیقی در آمریکا دارد و ایالات متحده هم از دیگر کشورهایی است که ما را برای به رسمیت شناختن این رژیم تحت فشار گذاشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟