عفو بین الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 113181

سازمان عفو بین‌الملل حملات رژیم صهیونیستی به شهروندان غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی در باریکه غزه را «جنایات جنگی» توصیف کرد و خواستار تحقیق درباره آن شد.

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات هوایی اسرائیل، کودکان و زنان جان خود را از دست داده و در برخی موارد همه اعضای یک خانواده جان باختند، زندگی غیرنظامیان فلسطینی نادیده گرفته شد و ساختمان‌های غیرنظامی از بین رفت.

در این بیانیه بر لزوم بررسی این حملات در قالب «جنایت علیه بشریت» یا «جنایات جنگی» تاکید شده است.

«صالح حجازی»، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل در این خصوص گفت ، اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل پیش از چهار حمله مرگبار در نوار غزه هیچ هشداری نداده و از دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته شده در این باره تحقیق کند.

وی در ادامه افزود که اسرائیل یک بار دیگر نشان داد که با حمله به مناطق مسکونی بدون هشدار هنگام حضور غیرنظامیان در داخل آن، زندگی فلسطینیان را نادیده گرفته است و از سال ۲۰۰۷ با محاصره غیرقانونی، آنها را مجازات می‌کند.

حجازی بیان کرد که حملات عامدانه به غیرنظامیان، اموال غیرنظامی و زیرساخت های آنها، غیر متناسب بوده و جنایت جنگی به شمار می‌رود.

معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل گفت که دادگاه کیفری بین‌المللی که در حال انجام تحقیقات در مورد اوضاع فلسطین است باید فوری این موضوع را به عنوان جنایات جنگی بررسی کند.

منبع: العالم

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟