عطا محمد نور: خاموشی رئیس اجرایی در برابر سرکوب معترضان شرم آور است

  • انتشار: ۲۶ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 26462

عطا محمد نور والی بلخ در یک همایش مردمی ضمن انتقاد شدید از حکومت وحدت ملی، روند فعلی حکومتداری را استبداد اداری می خواند و آنچه که خاموشی رییس اجرایی در برابر سرکوب معترضان می خواند را شرم آور و برای چند کرسی و معاش می داند.

والی بلخ با حمله به منتقدان خود گفت که وی متحدان اش گفت که ائتلاف نجات افغانستان یک حرکت فعال و پویای سیاسی برای اصلاخ مشکلات حکومت است که قصد براندازی نظام را ندارد اما معتقد است که به بی سر و سامانی وضعیت موجود نیز باید خاتمه داده شود.

رئیس اجرایی حزب جمعیت که به تازگی از یک سفر طولانی خارجی به افغانستان برگشته استٰ در جمع هواداران خود گفت که ایتلاف نجات افغانستان به رهبری سران حزب جمعیت، عبدالرشید دوستم (معاون اول ریاست جمهوری) و محمد محقق (معاون دوم ریاست اجراییه) برای رسیدن به هدف خود تمام تلش ها راب کار خواهند گرفت. وی تاکید کرد که این ایتلاف شکننده نیست و با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد

والی بلخ در بخشی از سخنان خود گفت: هدف ائتلاف نجات، سقوط نظام افغانستان نیست و ما خود ما این نظام را با دادن قربانی های بسیار زیاد ساخته‌ایم و بدنه‌های اساسی این نظام را ما تشکیل می‌دهیم. عطا تاکید کرد: ما خواهان بوجود آمدن اصلاحات در دولت و نهاد حکومتی و اعاده صلاحیت‌های دوباره وزارت‌خانه‌‌ها هستیم.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟