عطامحمد نور: انتخابات بدون صلح محقق نخواهد شد

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 69419
عطامحمد نور

عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌گوید که شرایط برای برگزاری انتخابات مساعد نیست و بهتر است گام‌های عملی برای صلح برداشته شود.

استاد عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت امروز چهارشنبه (3 میزان) در نشستی در کابل گفت که افغانستان در شرایط ملتهب و پیچیده کنونی نیاز مبرم به صلح دارد.

آقای نور افزود: “همه می‌دانیم که انتخابات یک اصل پذیرفته شده است؛ اما هر چیز در یک زمانی قابل تطبیق است، وقتی صلح نداشته باشیم و امنیت بزرگترین شهرهای خود را گرفته نتوانیم؛ مدرسه، مسجد، مارکیت، بازار و سرک ما امنیت نداشته باشد چطور به طرف انتخابات برویم.”

او با اشاره به این‌که 65 درصد مردم افغانستان با فقر و بی‌کاری دست و پنجه نرم می‌کنند، تاکید کرده که همه اقشار سیاسی و مردم افغانستان باید قدم‌های عملی در راستای صلح بردارند.

به گفته او، اگر از پشت تریبیون گفته شود که صلح می‌خواهند ولی برنامه عملی نداشته باشند، کشور به صلح نخواهد رسید و بالاخره باید روی یک میکانیزم همه شمول توافق صورت گیرد و عملاً تلاش‌های صلح آغاز گردد.

استاد عطامحمد نور یادآور شد، درست است که انتخابات یک اصل است؛ ولی این صلح است که زمینه را برای برگزاری انتخابات فراهم می‌سازد.

او خطاب به مردم افغانستان گفت، پشت شعارهای عاطفی و با شور و شعف انتخاباتی نگردند و درک کنند که صلح نیازمبرم کشور است و باید همه در محور صلح جمع شده و از این طریق امنیت و وحدت را در کشور تامین کنند.

به گزارش جمهور، آقای نور تاکید ورزید که اگر مردم خود برای دستیابی به صلح حرکت نکنند؛ خارجی‌ها هم دایه‌یی مهربان تر از مادر برای کشور نخواهند شد.

او ابراز امیدواری کرد که مردم افغانستان با در دست گرفتن سرنوشت خود، از تفرقه افگنی قومی، انحصار قدرت سیاسی و تقسیم اقوام به درجه‌های دوم، سوم و چهارم جلوگیری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟