عضو کنگره امریکا: به رسمیت‌شناختن طالبان مشروط به تغییر رفتار آنان با زنان افغانستان است

  • انتشار: ۲۸ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 139141

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده می‌گوید تا زمانیکه طالبان به حقوق بشر احترام نگذارند و برخورد شان را در قبال زنان تغییر ندهند، ایالات متحده هرگز آنها را برسمیت نمی‌شناسد.

مایکل مک‌کال روز گذشته در مصاحبه با صدای امریکا گفت: «پیام به طالبان اینست که اگر طالبان می‌خواهند به رسمیت شناخته شوند، باید با زنان به عنوان یک قشر برابر رفتار کنند نه به عنوان مالکیت و دارایی شان. در این مورد ما موقف بسیار قوی داریم.»

او افزود که هر دو حزب کانگرس هیچ نوع مشروعیت طالبان را تا زمانیکه آنان به بحران حقوق بشری و رفتار شان با زنان افغانستانی رسیده‌گی نکنند، نمی پذیرند.

طالبان پس از حاکمیت دوباره بر افغانستان در ماه اگست ۲۰۲۱ میلادی، به طور مداوم محدودیت‌هایی را بر زنان و دختران اعمال کرده اند. این گروه نه تنها به طور گسترده زنان و دختران را از کار در ادارات حکومتی، سازمان‌های غیرحکومتی و حتا دفاتر ملل متحد منع کرده اند، بلکه مانع آموزش دختران بالاتر از صنف ششم شده اند.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت که افغانستان یگانه کشوری است که زنان و دختران در آن از حق آموزش و سایر حقوق شان محروم شده اند.

به گفتهٔ او زنان افغانستانی بخاطر جنسیت شان مورد تبعیض قرار گرفته و در چارچوب خانه‌هایشان زندانی شده اند.

مک‌کال از زنان افغانستانی که برای احقاق حقوق خود مبارزه می‌کنند تمجید کرد و تاکید کرد که امریکا در کنار زنان افغانستان ایستاده است.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در حالی این اظهارات را بیان داشت که گزارشگران ویژه ملل متحد پس از سفر هشت روزه از تاریخ ۲۷ اپریل الی چهارم می به افغانستان گفتند که وضعیت تبعیض جنسیتی در افغانستان نهادینه شده و طالبان با افراطی‌ترین اشکال زن ستیزی حکومت می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟