عضو پیشین طالبان: به احتمال زیاد توافقنامه صلح هفته آینده امضا شود

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 73000

«سید اکبر آغا» عضو پیشین گروه طالبان با اشاره به این که مشوره رهبری طالبان روی آتش‌بس همچنان جریان دارد بیان داشت، به احتمال زیاد توافقنامه صلح در هفته آینده امضا شود.

سید اکبر آغا در صحبت با خبرگزاری جمهور گفت: مشوره رهبری سیاسی و نظامی طالبان روی آتش‌بس همزمان با امضای توافقنامه صلح جریان دارد به احتمال زیاد در هفته آینده توافقنامه صلح به امضا برسند.

وی بیان داشت: در حال حاضر امریکایی‌ها تاکید بر آتش‌بس قبل از امضای توافقنامه صلح دارند اما طالبان به این خواست امریکایی تن نداده و نمی‌خواهند چنین چیزی شود.

این عضو پیشین گروه طالبان تصریح کرد: من فکر می‌کنم طالبان به نرمش در جنگ در شهرهای بزرگ جایی که ازحام افراد ملکی زیاد است موافقت کرده‌اند اما چیز قطعی نیست من چنین چیزی را احتمال می‌دهم.

این در حالی است در اوایل هفته جاری شماری از مقام‌های طالبان به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته‌ بودند که اعضای هیات مذاکره کننده این گروه پیش از توافق روی آتش‌بس موقت، برای یک هفته با شورای رهبری طالبان نشست و مشورت داشتند.

اما سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با رد این گفته‌ها مبنی بر توافق آتش‌بس توسط رهبری طالبان در صفحه توییتر خود نوشت: بعض رسانه‌ها باساس افواهات راپورهای خویش را پخش می‌کنند که عاری از حقیقت می‌باشند. البته اگر چیزی باشد، ما‌ حتما با مردم خویش و ‌رسانه‌ها شریک می‌سازیم. رسانه‌ها از پخش راپورهای غیر تصدیق شده ابا ورزند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟