عدم پذیرش قوانین جدید عملکرد واتس اپ را محدود نمی‌کند

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 113790

در اوایل ماه جاری، پلتفرم واتس اپ متعلق به فیسبوک اعلام کرد که کاربران اگر سیاست حفظ حریم خصوصی جدید آن را تا ۱۵ ماه می قبول نکنند، به مرور زمان عملکرد خود را از دست می‌دهند. اما به تازگی فیسبوک می‌گوید که این طرح تغییر کرده است و کاربرانی که خط مشی به روز شده را قبول ندارند، عملکرد محدودی (از طریق TNW) نمی‌بینند.

سخنگوی واتس اپ در بیانیه‌ای گفت: با توجه به بحث‌های اخیر با مقامات مختلف و کارشناسان حریم خصوصی، ما می‌خواهیم روشن کنیم که عملکرد واتس اپ را برای کسانی که هنوز به روزرسانی را قبول نکرده اند محدود نمی‌کنیم.

ذخیره‌سازی اطلاعات در سرورهای فیسبوک 

ارائه این خط مشی گیج کننده‌ بوده و این نگرانی را به وجود آورده است که واتس اپ شروع به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی بیشتر کاربران با فیسبوک می‌کند. (برخی از داده‌های کاربر WhatsApp، مانند شماره تلفون کاربران، قبلاً با فیسبوک به اشتراک گذاشته شده است، سیاستی که در سال ۲۰۱۶ اعمال شد.) WhatsApp تأکید کرده است که چنین نیست به روزرسانی سیاست مربوط به پیام‌های ارسال شده به مشاغل از طریق WhatsApp، ممکن است در سرور‌های فیسبوک ذخیره شود.

این شرکت در یک مقاله پشتیبانی می‌گوید، اکثر کاربرانی که این خط مشی جدید را مشاهده کرده اند پذیرفته اند. WhatsApp در بیانیه خود گفت، این مقاله همچنین یادآوری می‌کند که اگر سیاست جدید را نپذیرفته باشید، به شما یادآوری می‌شود و اکنون نیز این مسئله ادامه دارد.

واتس اپ گفت: ما همچنان هر از چندگاهی به کاربران یادآوری خواهیم کرد و به آنان اجازه خواهیم داد که این به روزرسانی را بپذیرند، از جمله در مواردی که تصمیم می‌گیرند از ویژگی‌های اختیاری مربوطه مانند برقراری ارتباط با مشاغل دریافت کننده پشتیبانی از فیسبوک استفاده کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟