عبرت گیری از سرنوشت عبدالحمید خراسانی!

  • انتشار: ۴ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 124415

همه تخم نامردمی کاشتی
ببین لاجرم تا چه برداشتی
سعدی

اسم این شخص، عبدالحمید خراسانی و از اهالی ولایت پنجشیر است. وی تا چند سال پیش آدم گمنامی بود که از طریق ماجراجویی‌ و عربده‌کشی به شهرت رسید. عبدالحمید آدم فرصت‌طلبی است که برای رسیدن به موقعیت‌ و قدرت، به راحتی وطندارانش را معامله می‌کند. وی مثل ماش به هر طرف می‌غلتد و شخصیت بی‌ثباتی دارد.

اسم عبدالحمید در وزارت داخله دولت قبلی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مجرمان که مزاحم مردم است، به ثبت رسیده بود. چندباری هم مورد پیگرد قرار گرفت و راهی زندان شد. وی در مقابل فرودستان آدم تندمزاج و تندخود اما در برابر قدرتمندان، خاضع است. خراسانی، افزون بر این که همیشه مردم کوچی را مورد اذیت و آزار قرار می‌داد با طالبان هم همیشه سرجنگ داشت اما چند ماه پیش وقتی متوجه شد که گروه طالبان رو به پیشرفت است، ناگهان تغییر موضع داد و از این گروه اعلام حمایت کرد.

طالبان پس از تصرف ولایت پنجشبر، به پاس حمایت عبدالحمید از این گروه و مخالفت وی با امرالله صالح و احمد مسعود، آمریت فرماندهی پلیس این ولایت را به وی واگذار کردند. عبدالحمید که منتظر چنین روزی بود، خود را “ناصر بدری” نامید و بیش از هر زمان دیگری برای سرکوب قومش کمر بست و مخالفان طالبان را مرتد دانست اما غافل از این که نمی‌دانست روزی در لیست سیاه کمیسیون تصفیه و پاکسازی طالبان قرار می‌گیرد. این کمیسیون به زعم طالبان، برای اخراج عناصر نامطلوب از تشکیلات این گروه ایجاد شده است.

از آنجا که عبداالحمید در تعریف کمیسیون تصفیه طالبان، عنصر نامطلوب است، باید اخراج می‌شد اما اعضای این کمیسیون، عبدالحمید را بین اخراج از صف طالبان و استعفا مخیّر کردند. سرانجام وی امروز از آمریت فرماندهی پلیس ولایت پنجشیر استعفا داد و در گفتگو با روزنامه هشت صبح، دلیل کناره‌گیری خود را از خدمت به طالبان، اختلافات بین این گروه عنوان کرد. عبدالحمید که دیگر پُلی برای بازگشت به سوی وطندارانش سالم نگذاشته است، ناگزیر است که به عنوان عنصر نامطلوب چند صباحی برای لقمه نانی دامان طالبان را رها نکند. سرنوشت عبدالحمید خراسانی، سرنوشت همه افرادی است که به مردم خود پشت کرده‌اند و به دامان طالبان پناه برده‌اند. “مهدی مجاهد” و “سیدتقی فروتن” نیز روزی به سرنوشت عبدالحمید خراسانی دچار خواهند شد زیرا از دیدگاه طالبان، جز طالب، همه مردم نامحرم و عنصر نامطلوب هستند و این گروه به هیچ‌کسی حتی اعضای سابق خود اعتماد ندارد.

محمد مرادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟