عبدالله: هیچ پیشرفتی در مذاکرات صلح صورت نگرفته است

  • انتشار: ۲۴ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 98113

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی طی سخنانی درباره مذاکرات صلح میان هیات‌های دولت و طالبان در دوحه پایتخت قطر گفت: «دولت افغانستان برای برقراری صلح تلاش و گزینه‌های زیادی را پیشنهاد کرده است. اما اگر گروه طالبان در این زمینه تلاش نکند، نیاز خواهد بود شهروندان در این باره تصمیم بگیرند.»

وی اظهار داشت: «گفتگو‌های قطر منجر به کاهش خشونت‌ها نشده است. هیچ پیشرفتی تاکنون صورت نگرفته است. اگر امروز هیات مذاکره کننده دولت را به کابل فرا بخوانیم بهتر است یا با حوصله پیش برویم؟»

عبدالله با تاکید بر اینکه ادامه جنگ راه حل نیست تصریح کرد: «در صورتی که طالبان فکر می‌کنند با افزایش خشونت و ایجاد ترس و وحشت در میان مردم، می‌توانند به پیروزی برسند، اشتباه می‌کنند. این تلاش‌ها به معنای ادامه جنگ و بی‌ثباتی در منطقه خواهد بود. از طالبان می‌خواهیم تا به خشونت پایان داده و برای صلح تلاش کند.»

رئیس شورای عالی مصالحه ملی با اشاره به سفر‌های خود به کشور‌های منطقه توضیح داد: همسایگان و کشور‌های منطقه در روند صلح تاثیر دارند. ما در دیدار با مقامات این کشور‌ها تاکید کردیم که ادامه جنگ به نفع هیچ کشوری نیست.

گفتنی است که از آغاز مذاکرات صلح میان هیات‌های دولت و طالبان، خشونت‌ها از سوی گروه طالبان در سراسر کشور افزایش یافته است. این مذاکرات از تاریخ ۲۲ سنبله در دوحه آغاز شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟