عبدالله: هرگونه بهره‌برداری انتخاباتی از روزهای ملی غیر قابل قبول است

  • انتشار: ۲۸ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 68484

داکتر عبدالله، رئیس اجراییه حکومت در پیامی به مناسبت فرارسیدن صدمین سالروز استقلال افغانستان تاکید کرد نامزدان ریاست جمهوری از روزهای ملی مخصوصا سالروز استقلال کشور، بهره برداری انتخاباتی نکنند.

رئیس اجرایی دولت در پیام خود گفت: «یک قرن پیش، مردم آزادی خواه و مبارز افغانستان به رهبری شاه امان الله خان و دیگر رهبران آزادی‌خواه کشور در برابر تجاوز و مداخله بریتانیای وقت ایستادند تا استقلال کشور با به دست بیاورند. فرزندان این مرز و بوم، امروز نیز در سنگرهای نبرد با تروریسم برای آزادی و پاسداری از نوامیس ملی می‌رزمند و قربانی می‌دهند. مردم افغانستان ثابت کرده‌اند که از جان و مال‌شان می‌گذرند، اما اسارت، ظلم و تسلیمی را نمی‌پذیرند و اجازه نمی‌دهند بیگانگان برای آن‌ها تعیین تکلیف نمایند. مبارزات سراسری و فداکارانه مردم ما در دوران جهاد، مقاومت ملی و جنگ در برابر دهشت‌افگنی مصداق بارز این ادعا در دهه‌هاهی پسین مبارزات رهای بخش مردم ما می‌باشد.»

عبدالله افزود: «آزادی و استقلال افغانستان، محصول جان‌بازی، ایثار و فداکاری نیاکان سربلند و با افتخار ما از گوشه‌گوشه این مرز و بوم است. هرگونه مصادره، بهره‌برداری گروهی و انتخاباتی از روزهای ملی به‌ویژه سالروز استقلال کشور، کاری نکوهیدنی و مردود است.»

این درحالی است که بسیاری از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین نهادهای ناظر انتخاباتی، محمد اشرف غنی را به بهره برداری انتخاباتی از سالروز استقلال افغانستان و سوء استفاده از امکانات دولتی متهم کرده اند.

عبدالله در پیام خود آورده است: ما در آستانه رفتن به سوی انتخابات ریاست جمهوری قرارداریم. انتخابات یکی از دستاوردهای مبارزات طولانی مردم ما است. از کمیسیون‌های انتخابات توقع داریم در مدیریت سالم این روند و برگزاری یک انتخابات شفاف، با اعتبار و عاری از هرگونه تقلب از هیچ نوع تلاشی دریغ نورزند و از مردم افغانستان می‌خواهیم حضور پر رنگ خود را در جریان مبارزات و روز رأی دهی برای پاس‌داری از دستاوردهای مبارزات طولانی خویش و پاسخ رد به بدخواهان و دشمنان مردم‌سالاری در کشور به نمایش بگذارند.

وی اظهار داشت: با تقدیر از قربانی و مبارزات قوای مسلح کشور در جنگ با دهشت‌افگنان در راه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، از آنان نیز می‌خواهیم در سرکوب دشمنان افغانستان و تامین امنیت مردم و انتخابات در همکاری با مردم از هیچ‌نوع تلاشی فروگذار نکنند.

رییس اجراییه اضافه کرد: مردم ما تشنه صلح پایدار و عادلانه اند. ما از تلاش‌های صلح به منظور دست‌یافتن به اهداف استقلال و مبارزات رهای بخش مردم حمایت و پشتیبانی می‌نماییم و از تلاش‌های کشورهای دوست در این زمینه به ویژه ایالات متحده استقبال می‌نماییم. در عین زمان به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که صلح به معنای معامله دستاوردها و ارزش‌های مردم‌سالاری نیست و ما از اصول و ارزش‌های ملی در جریان مذاکرات برای دست‌یافتن به صلح با قاطعیت پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟